Článek
Aerodynamika, věda zabývající se prouděním vzduchu kolem těles, je při vývoji automobilů královskou disciplínou. Konstruktéři chtějí co nejmenší odpor vzduchu, protože auto má pak nižší spotřebu paliva, zároveň je ale třeba respektovat požadavky designérů a bezpečnostních expertů.
Jedním z fíglů, jak získat co nejlepší aerodynamiku, je buď fyzicky zmenšit celé auto, zakrytovat téměř celý podvozek nebo snížit čelní plochu. Při dalším snižování v řádu desetin z celkového koeficientu odporu vzduchu je pak nutné vypilovat desítky a stovky dalších detailů – třeba proudění vzduchu v podbězích kol nebo na vnějších zpětných zrcátkách.
Ke špičce ve snižování aerodynamiky patří Mercedes-Benz. Zatímco běžná hodnota odporu vzduchu činí cca 0,30, Mercedes umí u sériových modelů snížit hodnotu na 0,23 až 0,25. U sedanu odvozeném z třídy A se nově podařil nový rekord – hodnota 0,22 při čelní ploše 2,19 metrů čtverečních. Je to mezi sériovými automobily světový rekord.
Do prodeje nové „áčko” zamíří koncem letošního roku. Prodejní ceny nebo technické detaily - krom výše uvedeného - zatím automobilka neuvedla.