Článek
Kdysi „jen“ úpravce, odnedávna plně integrovaná divize firmy Mercedes-Benz sídlící v německém Affalterbachu představila koncept, který má předpovídat její budoucnost. Navzdory tomu, jak futuristicky vypadá, navíc ne až tak vzdálenou – produkční verze Vision AMG, jak se vůz jmenuje, se má objevit v roce 2025.
Bude samozřejmě elektromobilem, prvním modelem stojícím na právě vyvíjené platformě AMG.EA. Tu AMG připravuje s ohledem na to, aby auta na ní postavená mohla být nižší a sportovnější, než je možné u platformy EVA, podpírající např. Mercedes-Benz EQS.

Mercedes Vision AMG
„Plně využíváme možností nové platformy v designu i proporcích,“ říká šéfdesignér exteriéru u Mercedesu Robert Lešnik. „Vision AMG ukazuje, co plánujeme – nízký a uhlazený sedan s úžasnou aerodynamikou a prostorem komfortně usadit čtyři dospělé,“ dodává.
„Bez omezení, které představuje nutnost zabudovat do přídě spalovací motor, jsme mohli udělat kapotu nízkou a stranám s koly dodat většího objemu. Platforma AMG.EA nám dává spoustu svobody co do designu,“ doplňuje.

Mercedes Vision AMG
Sportovnost podtrhuje větší vzdálenost středu předních kol od čelního skla, dlouhá svažující se střecha a nízký „skleník“. Těžko však prosklenou část kabiny takto nazývat, když tu toho prosklení moc není; jednou z věcí, které se do produkční formy zcela jistě změní, je právě přídavek oken do horních částí dveří.
Automobilka už oznámila, že okna budou bezrámová a dozadu vůz dostane páté dveře, takže bude liftbackem. Web Autocar také píše, že šest červených kruhů na zádi, které zde připomínají koncovky výfuku, bude zakomponováno do zadních světel.

Mercedes Vision AMG
Podobně jako u staršího konceptu Vision EQXX, jemuž je tvar karoserie Vision AMG docela podobný, i zde je velmi důležitá aerodynamika. Vůz tak může vysouvat část zadního difuzoru a také vyklápět spoiler podle potřeby. Aktivní aerodynamické prvky jsou také v kolech, ovšem toto je opět prvek, u kterého neočekáváme, že by se dostal do sériové výroby.
Automobilka nezveřejnila mnoho dalších informací o technice vozu, takže neznáme plánovanou kapacitu ani architekturu baterie, dojezd na jedno nabití, dobu nabíjení nebo dynamické parametry. Do startu prodejů za pár let se ale jistě vše dozvíme.