Článek
O polovodičových akumulátorech se hovoří jako o bateriích budoucnosti a celá řada velkých automobilek už buď na technologiích pracuje, nebo to alespoň plánuje. Mezi ně se nyní připojil i německý Mercedes-Benz, a to díky partnerství s americkou firmou Factorial Energy.
Bude v Česku gigatovárna na baterie do elektromobilů? Volkswagen posunul rozhodnutí o půl roku
Obě společnosti mají v plánu zahájit testování prvních prototypů v roce 2022 s tím, že v horizontu pěti let by Mercedes rád vyslal na silnici malou sérii vozidel vybavených touto novou technologií. V rámci toho Mercedes učinil v USA masivní investici, která se podle šéfa automobilky Markuse Schäfera pohybuje v řádech vyšších desítek milionů dolarů.
Společnost Factorial Energy je jednou z předních amerických firem pracujících na polovodičové technologii a nedávno se dohodla na spolupráci také s obřím automobilovým konglomerátem Stellantis. Vedení Factorial pak tvrdí, že firma vyvinula polovodičové baterie, které mají až o 50 % větší dojezd na jedno nabití než současné lithium-iontové baterie.
Daimler, Stellantis a Totalenergies uzavřou alianci na vývoj a výrobu baterií
Technologie polovodičové baterie vychází z použití elektrolytů z pevného materiálu, které by v nitru akumulátoru nahradily v současnosti používané kapalné elektrolyty. Tento systém může pak využít vyšší hustotu energie, což napomůže k vyšším dojezdům a také k rychlejšímu dobíjení. Mercedes-Benz mimo jiné pracuje i na speciálních motorech, které budou určeny právě pro baterie s polovodičovou technologií.