Článek
Nová generace Mercedesu třídy S se má odhalit pro příští rok, takže auto jako celek zatím neznáme. Co už ale víme, je, jak bude vypadat jeho palubní elektronika. Ve zkratce - systém MBUX, který s novým „eskem” vstoupí do své druhé generace, zvládá všechno a ještě něco navíc.
Vlajkový Mercedes nafocen bez maskování. Nová třída S v interiéru šokuje
Jak je jasné z fotografií interiéru s ohromným displejem uprostřed palubní desky, design kabiny se točí kolem infotainmentu. Celkem tu může být až pět velkých obrazovek, z nichž tři slouží zadním pasažérům. Čtvrtou je již zmíněný centrální displej, pátou digitální přístrojový štít, který je konfigurovatelný, ale pořád se vše točí kolem různých kruhů.
Hlavní displej má úhlopříčku 12,8 palce a může nabízet haptickou odezvu. Díky - či snad kvůli, podle preferencí každého - němu zmizelo z interiéru 27 fyzických tlačítek; nově v něm je ovládaná i klimatizace. A onen digitální přístrojový štít nabízí 3D efekt, aniž byste museli mít speciální brýle jako v kině.
Zajímavostí je také možnost sdílení např. hudby mezi jednotlivými místy ve voze, bude-li k tomu na palubě to správné vybavení. Přední pasažéři můžou poslouchat jednu věc, ti zadní se sluchátky každý něco jiného z palubního systému - a pomocí dotykových obrazovek si navzájem můžou poslat např. zajímavou audioknihu.
Samozřejmostí je hlasový asistent „Hej Mercedesi”, který známe už z existujícíh vozů této značky. Rozpoznává přirozenou řeč ve 27 jazycích; jestli je čeština jedním z nich, zatím nebylo potvrzeno.
K mání jsou dvě různé varianty head-up displeje. Ta lepší nabízí tzv. rozšířenou realitu - na silnici pomocí průhledového displeje „promítá” šipky, které přesněji ukážou, kdy a kam máte odbočit.
Za zmínku stojí také hlídač bezpečného vystoupení, který pomocí ambientního osvětlení varuje řidiče či pasažéra, kdyby otevření dveří mohlo způsobit nehodu. MBUX také samozřejmě monitoruje únavu řidiče a dokáže i zhodnotit, jestli je dětská sedačka na pravém předním sedadle správně uchycena.
A konečně, ve voze si můžete vytvořit vlastní „uživatelský profil” a přihlašovat se do něj otiskem prstu nebo rozpoznáním tváře či hlasu. Auto umí uložit až sedm různých profilů, a protože je připojené k internetu, můžete si profil uložit na cloud a pak ho vyvolat v jiném autě, které je vybavené stejným systémem.