Článek
Asi to není do detailu stejné auto, jaké se dostane do výroby. Nárazníky, světla, nášlapy, a hlavně ohromné terénní pneumatiky nepatří většinou do portfolia sériových verzí.
Ovšem pokud se nad tím zamyslíme, právě tyto doplňky jsou tím, co dnes zákazníci nejčastěji preferují. Je to individualita. A GLB má cílit ne na pověstného německého důchodce, ale na mladé lidi. Takže možná všechny dané komponenty nakonec uvidíme v příplatkové výbavě.
Koncept ze Šanghaje měří na délku 4,62 m a má rozvor 2,82 m. Vzhledem se dost podobá předchozímu GLK (nebo pokud chcete, tak předchozímu GLC) a je to takový typický kompaktní vůz typu SUV, nikoli však „SUV-kupé”.
Interiér jako by z oka vypadl nové řadě A, takže je funkční, odzkoušený a opravdu zajímavý. Jen sedadla se speciální kůží asi ani v příplatkové výbavě nebudou.
Koncept pohání zážehový dvoulitr se 167 kW (224 koní) a točivým momentem 350 N.m. Osmistupňová automatická dvouspojková převodovka přenáší výkon na všechna kola.
Jak je vidět, všechno uvnitř auta je vlastně sériové, takže v mžiku můžeme ohodnotit čínský koncept jako předsériovou výrobu. A asi se nemýlíme.