Hlavní obsah

Mercedes ukázal vizi nového CLA, soustředí se na aerodynamiku

Novinky, Adam Rajmont

Stuttgartská značka na právě probíhající mnichovský autosalon přivezla mimo jiné studii příští generace čtyřdveřového kupé CLA. Kompaktní mercedesy se řítí do elektrické éry, ani CLA nebude ve své třetí iteraci výjimkou.

Mercedes-Benz na mnichovském autosalonu uvedl koncept příští generace CLAVideo: Mercedes-Benz, AP

Článek

Koncept, navržený jako ukázka připravovaného sériového modelu, je elegantní čtyřdveřové kupé s přední částí připomínající žraločí nos. Vyznačuje se plně uzavřenou a osvětlenou mřížkou chladiče a výraznými světlomety s logem hvězdy.

Když už mluvíme o světlech, štíhlé světelné pásy téměř pokrývají celé vozidlo. Čelní sklo přechází do mírně se svažující střechy. Designéři také dali vozu aerodynamickou karoserii, minimalistické prosklení a delší rozvor, který slibuje prostornější zadní prostor pro cestující.

Aerodynamický design dále umocňují zapuštěné kliky dveří, zatímco 21palcová kola jistě upoutají pozornost. Mezi další přednosti patří ladná zadní část a osvětlená skleněná střecha s animovanými hvězdami.

Kabině dominuje pět displejů na palubní desce. Mercedes nezveřejnil podrobné specifikace, ale tři centrální displeje pracují se zcela novým operačním systémem MB.OS s čipem od firmy NVIDIA. Mercedes uvedl, že operační systém lze přizpůsobit osobním preferencím.

Jinde jsou kruhové displeje integrovány do větracích otvorů ve stylu turbíny. Kromě řady obrazovek má koncept dvoubarevná sedadla v kůži nappa, hliníkové akcenty a plovoucí středovou konzoli. Ta se může pochlubit osvětleným držákem na nápoje a bezdrátovou nabíječkou smartphonu s osvětleným průhledným povrchem.

Vůz jezdí na nové platformě Mercedes Modular Architecture (MMA) a bude nabízen se dvěma různými bateriemi. Základní baterie má lithium-železo fosfátovou chemii, zatímco varianta nejvyšší úrovně má anodový design s obsahem oxidu křemíku pro vyšší hustotu energie.

Automobilka uvedla, že baterie je „pozoruhodně malá“ a je lehčí, protože její moduly článků drží na místě pomocí lepidla, nikoli šroubů. O kapacitě zatím nepadlo ani slovo, ale očekává se, že model bude mít spotřebu energie 12 kWh / 100 km a dojezd podle WLTP přesáhne 750 km.

Vůz má architekturu 800 V a schopnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 250 kW. To CLA umožní dosáhnout dojezdu až 400 km za pouhých 15 minut.

Elektromotor o výkonu 175 kW, 238 k, váží méně než 110 kg a má nižší podíl těžkých vzácných kovů než předchozí generace.

Premiéra sériové verze se očekává v příštím roce.

Mercedes-Benz třídy E přijíždí v oplastované verzi All-Terrain

AutoMoto

Mnichovský autosalon otevřel brány. Je plný elektromobilů, čekají se ale i protesty

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám