Článek
Nové SL, které má díky návratu k plátěné střeše i čtyřem místům k sezení nahradit hned několik modelů v portfoliu Mercedesu najednou, se dosud nabízelo se dvěma osmiválci. V provedení SL 55 o výkonu 476 koní a ve verzi SL 63 o 585 k.
Nové základní provedení zůstává pod značkou Mercedes-AMG a nese označení SL 43. Devítistupňová samočinná převodovka tentokrát posílá výkon jen na zadní kola, s osmiválci je spojen vždy pohon všech kol.
Nový Mercedes-AMG SL je tady. Má čtyři sedačky, osmiválec a plátěnou střechu
Základní SL pohání nová varianta 2litrového čtyřválcového motoru M139 od AMG, který využívá elektrické turbodmychadlo, technologii odvozenou od závodních vozů formule 1.
Turbodmychadlo je poháněno 48voltovým elektrickým systémem, který napájí řemenem poháněný startér-generátor (RSG) druhé generace. Kromě dočasného zvýšení výkonu systém funguje také jako mild-hybrid umožňující plachtění a rekuperaci energie pro zvýšení účinnosti.
Motor produkuje výkon 280 kW, 381 k, při 6 750 ot./min. 480 Nm maximálního točivého momentu je dostupných mezi 3 250 a 5 000 ot./min. Pomůže také krátkodobé zvýšení výkonu o 10 kW, 14 k, z řemenového startovacího generátoru.
Mercedes představuje EQE od AMG. Má až 687 elektrických koní
Zrychlení z 0-100 km/h je otázkou 4,9 sekundy a maximální rychlost činí 275 km/h. V kombinovaném cyklu WLTP SL43 spotřebuje 8,9-9,4 l/100 km.
Dvoulitr od AMG nicméně jinde umí i vyšší výkony. V modelech A 45 S a CLA 45 S má působivých 310 kW, 421 k, a 500 Nm točivého momentu, což z něj dělá aktuálně nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec.
Zvenčí dvoulitrovou verzi poznáte podle čtyřech oválných koncovek výfuku, jinak se s osmiválci shoduje.