Článek
Automobilka Mercedes-Benz v poslední době často hovoří o optimalizaci produktového portfolia, ze kterého by mělo postupně ubývat menších modelů. A to platí nejen pro osobní vozy, ale také pro ty užitkové.
V polovině příštího roku totiž automobilka plánuje ukončit výrobu malé užitkové dodávky Citan a odvozené osobní verze, která se prodává pod označením Třída T. Oba modely jsou přitom dostupné i v plně elektrické verzi.
Zajímavostí je skutečnost, že oba vozy produkuje francouzská továrna Maubeuge společnosti Renault, neboť technicky jsou malé mercedesy spřízněné s modelem Renault Kangoo. Nyní tak spolupráce německé a francouzské značky končí.
Modely Citan a Třída T přitom nebyly jedinou spoluprací značek Renault a Mercedes-Benz. Sourozenci byly i vozy Smart ForFour a Renault Twingo či Třída X, Renault Alaskan a Nissan Navara.
Konec produkce obou modelů potvrdil pro německý magazín Automobilwoche také tiskový mluvčí značky, podle kterého jde o další z kroků v optimalizaci produkce. Místo menších dodávek by se měla automobilka zaměřit na větší a ziskovější modely.
Konec Citanu a Třídy T navíc může souviset i s klesajícími prodeji. Zatímco citanu se podle německého magazínu prodalo za loňský rok 23 351 kusů, Třída T si připsala pouze 5117 prodaných kusů.