Hlavní obsah

Mercedes představuje obří elektromobil EQS SUV

Elektrický Mercedes-Benz EQS nově přijíždí ve variantě SUV. Kromě vyšších proporcí nabídne i třetí řadu sedadel.

Mercedes-Benz EQS SUVVideo: Mercedes-Benz

Článek

EQS SUV je třetím elektrickým mercedesem, který je postaven na nové specializované elektrické platformě pro luxusní vozy EVA.

Ve srovnání s menším EQE a limuzínou EQS však nevsází na karoserii se zvláštním aerodynamickým tvarem plynule s navazující kapotou, střechou a zádí.

Jde o typické SUV s obtaženými blatníky a nárazníky, ačkoli kulatých tvarů se nezbavuje. Styl dvou zmíněných limuzín novinka následuje ve velké černé masce a zadních spojených svítilnách.

První jízda s BMW iX: Futuristické SUV, které dokáže překvapit

Testy

EQS SUV míří zatím hlavně proti BMW iX nebo Tesle Model X. Mercedes je o něco vyšší a delší než tyto konkurenční SUV, měří 5130 mm na délku, 1955 mm na šířku a 1727 mm na výšku. SUV sdílí rozvor 3200 mm s limuzínou EQS Sedan, ale je o více než 198 mm vyšší.

Interiér vychází z již zmíněných dvou modelů. Dominuje palubní deska zvaná Hyperscreen, která díky skleněnému povrchu působí jako jedna velká obrazovka. Ve skutečnosti skrývá tři displeje s vysokým rozlišením.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS SUV

Celkový tvar interiéru posádku jakoby objímá, vnitřek rovněž těží z elektrické architektury s plochou baterií v podlaze. Rozměrný tunel je totiž dutý a plný odkládacích prostor.

Argumentem pro SUV ve srovnání s běžným EQS bude krom módy či vyššího posezu jistě i třetí řada sedadel, vůz nabídne sedm míst k sezení. Mercedes říká, že druhá řada sedadel je elektricky nastavitelná a že zvýšený posez ve volitelné třetí řadě znamená, že je pohodlnější než u modelu GLE.

Automobilka také tvrdí, že v kufru je místo pro až čtyři golfové bagy v pětimístné konfiguraci, kdy má zavazadelník 645 až 880 litrů.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS SUV

Základní verze 450+ používá jediný elektromotor na zadní nápravě, který má výkon 264 kW, 355 koní, a 568 Nm točivého momentu. Dojezd na jedno dobití činí až 660 kilometrů dle protokolu WLTP. To je velmi dobrá hodnota, ale proti aerodynamicky vhodnějšímu sedanu je to o 110 km méně.

Alternativou je 580 4Matic, který využívá jeden elektromotor na každé nápravě pro kombinovaný výkon 400 kW, 536 k, a točivý moment 858 Nm. Dojezd tehdy dosahuje maximálně tabulkových 613 km.

EQS je elektrickou vlajkovou lodí Mercedesu. Na 300 km se dobije za 15 minut

AutoMoto

Obě verze dokážou nabít baterii o kapacitě 107,8kWh z 10 na 80 procent za pouhých 31 minut při připojení ke stejnosměrné rychlonabíječce díky nabíjecímu výkonu až 200 kW.

Podvozek spoléhá na výškově stavitelné aktivní vzduchové odpružení, v obratnosti pomůže natáčení zadních kol až o 4,5 stupně.

Novinka dorazí na trh ještě letos, ceník zatím nebyl zveřejněn.

Související témata:

Výběr článků

Načítám