Článek
EQS SUV je třetím elektrickým mercedesem, který je postaven na nové specializované elektrické platformě pro luxusní vozy EVA.
Ve srovnání s menším EQE a limuzínou EQS však nevsází na karoserii se zvláštním aerodynamickým tvarem plynule s navazující kapotou, střechou a zádí.
Jde o typické SUV s obtaženými blatníky a nárazníky, ačkoli kulatých tvarů se nezbavuje. Styl dvou zmíněných limuzín novinka následuje ve velké černé masce a zadních spojených svítilnách.
První jízda s BMW iX: Futuristické SUV, které dokáže překvapit
EQS SUV míří zatím hlavně proti BMW iX nebo Tesle Model X. Mercedes je o něco vyšší a delší než tyto konkurenční SUV, měří 5130 mm na délku, 1955 mm na šířku a 1727 mm na výšku. SUV sdílí rozvor 3200 mm s limuzínou EQS Sedan, ale je o více než 198 mm vyšší.
Interiér vychází z již zmíněných dvou modelů. Dominuje palubní deska zvaná Hyperscreen, která díky skleněnému povrchu působí jako jedna velká obrazovka. Ve skutečnosti skrývá tři displeje s vysokým rozlišením.
Celkový tvar interiéru posádku jakoby objímá, vnitřek rovněž těží z elektrické architektury s plochou baterií v podlaze. Rozměrný tunel je totiž dutý a plný odkládacích prostor.
Argumentem pro SUV ve srovnání s běžným EQS bude krom módy či vyššího posezu jistě i třetí řada sedadel, vůz nabídne sedm míst k sezení. Mercedes říká, že druhá řada sedadel je elektricky nastavitelná a že zvýšený posez ve volitelné třetí řadě znamená, že je pohodlnější než u modelu GLE.
Automobilka také tvrdí, že v kufru je místo pro až čtyři golfové bagy v pětimístné konfiguraci, kdy má zavazadelník 645 až 880 litrů.
Základní verze 450+ používá jediný elektromotor na zadní nápravě, který má výkon 264 kW, 355 koní, a 568 Nm točivého momentu. Dojezd na jedno dobití činí až 660 kilometrů dle protokolu WLTP. To je velmi dobrá hodnota, ale proti aerodynamicky vhodnějšímu sedanu je to o 110 km méně.
Alternativou je 580 4Matic, který využívá jeden elektromotor na každé nápravě pro kombinovaný výkon 400 kW, 536 k, a točivý moment 858 Nm. Dojezd tehdy dosahuje maximálně tabulkových 613 km.
EQS je elektrickou vlajkovou lodí Mercedesu. Na 300 km se dobije za 15 minut
Obě verze dokážou nabít baterii o kapacitě 107,8kWh z 10 na 80 procent za pouhých 31 minut při připojení ke stejnosměrné rychlonabíječce díky nabíjecímu výkonu až 200 kW.
Podvozek spoléhá na výškově stavitelné aktivní vzduchové odpružení, v obratnosti pomůže natáčení zadních kol až o 4,5 stupně.
Novinka dorazí na trh ještě letos, ceník zatím nebyl zveřejněn.