Článek
Nikdo od třícípé hvězdy vám to asi nepotvrdí, ale celkem se nabízí, že za vznikem GLE ve verzi kupé stojí úspěch nejdříve podivného, ale nakonec dost průkopnického BMW X6, prvního luxusního SUV-kupé na trhu.
Po pěti letech od první generace „rozpláclého“ GLE Mercedes uvádí druhé vydání. Mezigenerační srovnání odhalí, že s délkou karoserie 4939 mm je o 39 mm delší, šířka pak narostla o 7 mm, rozvor náprav je delší o 20 mm. I tak ale zůstává rozvor kratší o 60 mm ve srovnání s klasickým GLE nové generace.
Design exteriéru i interiéru navazuje na stávající jazyk značky. Typický pro danou kategorii je široký postoj, velká kola s až 22palcovými disky a samozřejmě svažující se střecha.
Uvnitř najdete nový multimediální systém MBUX. Celý vnitřek vychází ze standardního GLE. Zavazadelník nabízí zajímavých 655 litrů, po sklopení sedadel 1790 litrů – o 70 litrů více než předchůdce.
K mání budou na začátku prodejů tři motorizace. Pokud nechcete do světa AMG, musíte mít zatím diesel. Vždy se jedná o řadový tříltrový šestiválec s pohonem všech kol a devítistupňovou automatickou převodovkou. Verze 350d nabídne 200 kW (272 koní) a točivý moment 600 Nm, 400d pak 243 kW (330 koní) a 700 Nm.
Vrcholem je prozatím AMG GLE 53 se zážehovým třílitrovým šestiválcem, kterému krom dvojice turbodmychadel pomáhá i startér-generátor ze 48V soustavy. Výkon této verze činí 320 kW (435 koní), točivý moment dosahuje až 520 Nm.
Standardně kupé vyjíždí na ocelových pružinách, příplatkem je vzduchové odpružení Airmatic a další nadstavbou je aktivní podvozek e-Active Body Control.
Premiéra se počekává na autosalonu ve Frankfurtu, na trh novinka za dosud nezveřejněné ceny doputuje na začátku příštího roku.