Článek
Malá dodávka Citan značky Mercedes-Benz ve své příští generaci dostane i osobní verzi – třídu T. Odhalila se jako koncept elektrické verze EQT, která bude v nabídce po boku benzínového i naftového „téčka“.
Ať už s jakýmkoliv pohonem, třída T má zaujmout „rodiny a soukromé zákazníky, kteří si rádi užívají svých koníčků a potřebují hodně místa a maximální variabilitu,“ říká Marcus Breitschwerdt, šéf divize dodávek u Mercedesu.
Některé detaily konceptu, jako např. 21” kola nebo tenké světlomety, se do sériové výroby nejspíš nedostanou. Velikou masku chladiče ale očekávat asi můžeme, u EQT bude pravděpodobně zaslepená a můžeme doufat i ve svítící linku přes celou šířku zádě alespoň u drahé elektrické varianty.
Stejně tak jsou zajímavé odchylky chromového orámování oken u B-sloupku, které úspěšně rozbíjejí velkou plochu boků. Boční posuvné dveře berme jako samozřejmost a z toho, že koncept má normální zpětná zrcátka, můžeme soudit, že od produkčního vozu zas tak daleko nebude. Ten se má odhalit ještě letos.
Po stránce praktičnosti berme za samozřejmost boční posuvné dveře, vyjímatelnou šestou a sedmou sedačku a také sklopnou druhou řadu sedadel. Uvnitř vozu – interiér vypadá produkci velmi blízký – stojí za zmínku také stolečky a zajímavostí je i ohromná prosklená střecha. Všichni konkurenti tohle v produkční verzi mají, takže je důvod očekávat, že Mercedes své zákazníky neochudí.
Druhá řada sedadel je navržena tak, aby se sem vešly tři dětské sedačky. Do produkční verze se dostane kromě ní také v podstatě celá palubní deska, tak jak ji ukazují obrázky, a to včetně infotainmentu MBUX s výborným hlasovým asistentem.
Bílá kůže Nappa, kterou se chlubí koncept, ale bude možná pouze za příplatek – standardní čalounění bude nylonové a navržené s ohledem na odolnost. Ve výbavě budou také různí jízdní asistenti jako hlídač mrtvého úhlu, asistent jízdy v silném bočním větru, asistent stability přívěsu anebo adaptivní tempomat.
EQT, resp. třída T, bude opět sdílet technické základy s Renaultem Kangoo v konvenční i elektrické variantě. Soupeřit bude s Volkswagenem Caddy a sourozenci Peugeot Rifter-Citroën Berlingo-Opel Combo-Toyota ProAce City.
Informace o motorizacích malého mercedesu zatím nejsou k dispozici, ale můžeme asi očekávat to stejné, co nabízí kangoo – zážehovou třináctistovku nebo vznětovou patnáctistovku o výkonech od 75 do 130 koní, resp. ve verzi EQT 44kWh baterii a 101k elektromotor.