Hlavní obsah

Mercedes představuje EQE od AMG. Má až 687 elektrických koní

Ostré EQE se představilo ve verzích 43 a 53 o různém maximálním výkonu. Natáčecí zadní náprava i pohon všech kol jsou samozřejmostí pro obě varianty. Za příplatek je možné zrychlovat na stovku za 3,3 sekundy a mít displej přes celou palubní desku.

Mercedes-AMG EQE 43 4MaticVideo: Mercedes-Benz

Článek

Mercedesy-AMG byly vždy známy ohromnými čísly výkonu a točivého momentu a vypadá to, že v době elektrické tomu nebude jinak. Proč taky, když s elektromotorem můžete dosahovat omračujících čísel snáz než se spalovacím motorem.

Nejnovějším přírůstkem do rodiny mercedesů s dopingem z Affalterbachu je model EQE, který se ve standardním provedení ukázal loni na autosalonu v Mnichově rovnou ve dvou verzích – 43 a 53. V obou případech je standardem pohon všech kol, realizovaný elektromotorem na každé nápravě, a také natáčení zadních kol, které pomáhá stabilitě ve vysokých rychlostech a mrštnosti v nízkých rychlostech.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+

Silnější a slabší verze se liší samozřejmě především výkonem. AMG EQE 43 4Matic nabízí 476 koní a 858 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,2 sekundy, máte-li baterii nabitou nejméně na 50 procent. Nejvyšší rychlost je 210 km/h.

AMG EQE 53 4Matic+ zvládá 626 koní a 950 Nm, na stovku zrychlí za 3,5 sekundy s baterií nabitou nejméně na 70 % a maximálka je 220 km/h. Pokud připlatíte za paket AMG Dynamic Plus, výkon může krátkodobě vzrůst až na 687 koní a točivý moment na 1000 Nm, což zlepší zrychlení na stovku na 3,3 sekundy. Nejvyšší rychlost vzroste na 240 km/h.

Foto: Mercedes-Benz

Obě verze zvládnou nabíjecí výkon až 170 kW.

Výkon krátkodobě vzroste proto, že toto maximum je k mání v režimu Race Start se zapnutou funkcí Boost. Tedy něco jako launch control známý z konvenčních sporťáků. Mercedes hodnotu výkonu 626 koní označuje za 100 % a oněch 687 koní za 110 %.

Zajímavé je, že i zmíněných 100 % výkonu má řidič k dispozici pouze v režimech Sport+ a Race Start bez funkce Boost. Ve všech ostatních včetně „pouhého“ Sportu je k mání 50–90 % výkonu. Ne že by to bylo zrovna málo, i 50 % v režimu pro kluzký povrch má řidič pod pravou nohou 238, resp. 313 koní, ale i tak nezbývá než doufat, že k mání bude i nastavitelný režim, který dovolí využít 100 % výkonu a nechat zbytek auta v komfortním nastavení.

Foto: Mercedes-Benz

Displej přes celou palubní desku není ve standardní výbavě.

U elektromobilu je podstatný také dojezd na jedno nabití, který oproti běžnému EQE klesl. S baterií o 90,6 kWh využitelné kapacity zvládá AMG EQE 43 dojet na jedno nabití 462–533 km dle metodiky WLTP; pro AMG EQE 53 je to 444–518 km. V realitě samozřejmě bude záležet na stylu jízdy a např. i vnější teplotě.

Obě verze se zvládnou nabíjet výkonem až 170 kW, který za ideálních podmínek – zejména správná teplota baterie a nízký stav nabití – dobije energii na 180 km během 15 minut. Pro nabíjení střídavým proudem je standardem 11kW palubní nabíječka, za příplatek je možné mít 22kW.

Foto: Mercedes-Benz

Aerodynamika je alfou a omegou elektromobilu a určuje design vozu.

U dojezdu stojí za zmínku také funkce navigace zvaná „Electric Intelligence“, která plánuje trasu včetně zastávek na nabíjení s ohledem na odhad energie spotřebované při cestě. Do té bere v potaz jak topografii trasy a rychlost jízdy, tak i požadavky na topení či klimatizování interiéru. A samozřejmě všechno přepočítává v závislosti na změnách požadavků řidiče nebo na hustotě provozu na trase.

Mercedes zveřejnil také kapacitu zavazadelníku – ta je 430 litrů – a pohotovostní hmotnost auta – 2525 kg. Rozměry jsou 4964 mm na délku, 1906 mm na šířku a 1492 mm na výšku; všechna tato data platí pro obě verze.

Foto: Mercedes-Benz

Sedačky jsou jednou z věcí, v níž se AMG EQE liší od běžných verzí.

Úprav doznal i pochopitelně podvozek, a to po mechanické stránce pro větší tuhost a menší náklony v zatáčkách. Pozměněny byly také adaptivní nastavitelné tlumiče, které jsou nyní přesnější oproti standardnímu EQE.

Elektrická smršť Mercedesu. V Mnichově se ukazuje EQE, EQG či vrcholný Maybach

AutoMoto

A konečně, čím se EQE AMG liší od sebe navzájem a také od civilních EQE po stránce vzhledu? Samozřejmě to je jiná maska chladiče a nové nárazníky, spoiler na zádi nebo nová kola. Šlo pochopitelně o agresivnější vzhled, ale bez daně v podobě většího odporu vzduchu.

Foto: Mercedes-Benz

Vůz pohání dva elektromotory, jeden na přední a jeden na zadní nápravě.

V kabině jsou nové sedačky s masivnějším bočním vedením, nový volant s plochým spodkem a pochopitelně také loga a specifické funkce infotainmentu. Ten může mít obrazovku přes celou palubní desku, jak ukazují fotky; ve standardní výbavě to ovšem není. A dokonce je k mání i speciální sada umělých zvuků nazvaná „zvukový zážitek AMG“, která je závislá na zvoleném jízdním režimu a má trochu přidávat zážitku z jízdy.

Co zatím na světě není, jsou ceny a datum začátku prodejů. Předpokládáme však, že Mercedes ceny odhalí a objednávkové knihy otevře v horizontu několika měsíců.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám