Článek
Nové GT zůstává okamžitě rozpoznatelné, i když každý kus karoserie byl ve srovnání s předchůdcem přepracován. Rozzlobená příď má mřížku chladiče Panamericana s lesklým černým nástavcem vespod připomínající verzi Black Series minulé generace.
Přední světlomety mají měkčí křivky, zatímco štíhlá zadní světla jsou nyní propojena ozdobným prvkem pod aktivním zadním spoilerem. Model standardně jezdí na 20palcových kolech, ale je k dispozici také s volitelnými 21palcovými slitinami.
Proporce jsou vyváženější než dříve. Je to způsobeno tím, že nové AMG GT je o 182 mm delší, měří 4728 mm, s rozvorem 2700 mm protaženým o 70 mm. Nová generace je také o 45 mm širší a o 66 mm vyšší.
Navzdory známému vzhledu je AMG GT založeno na nové architektuře vyrobené z hliníku, oceli, hořčíku a kompozitních vláken, která umožňuje větší prostor pro uspořádání sedadel 2+2 a větší zavazadlový prostor.
Palubní deska s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 11,9palcovou obrazovkou infotainmentu je převzata z nového SL. Volant AMG Performance a skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, které jsou volitelně ventilované, vytvářejí prémiovou, ale sportovní atmosféru.
Prostor vzadu vypadá dost stísněně jako u většiny vozů 2+2, přičemž zadní sedadla jsou vhodná pro děti nebo osoby s výškou do 1,5 m. Objem nákladu se pohybuje mezi 321 a 675 litry.
Mercedes SL dostal základní verzi se čtyřválcem
Čtyřlitrový motor V8 se dvěma turbodmychadly byl modernizován, má vyšší výkon a točivý moment a zároveň je kompatibilní s emisními předpisy Euro 7.
Při uvedení na trh bude model k dispozici ve dvou verzích. Základní 55 poskytuje výkon 350 kW, 476 k, a točivý moment 700 Nm umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, maximální rychlost činí 295 km/h.
Výkonnější GT 63 poskytuje výkon 430 kW, 585 k, a točivý moment 800 Nm, zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosahuje 315 km/h. Není jasné, zda AMG nabídne menší variantu 43 se čtyřválcem jako v SL, ale lze očekávat i ještě výkonnější plug-in hybrid GT E Performance.
Sportovní vůz je k dispozici výhradně s devítistupňovou automatickou převodovkou. Na rozdíl od svého předchůdce s pohonem zadních kol je nyní GT standardně vybaveno plně variabilním systémem pohonu všech kol. Standardní sada také obsahuje technické vychytávky, jako je odpružení s aktivním potlačením náklonu, elektronicky řízený diferenciál či řízení zadní nápravy.
Novinka dorazí na přední trhy do konce letošního roku za dosud neupřesněnou cenu.