Článek
Automobilka Mercedes-Benz představila během právě probíhajícího autosalonu v Šanghaji odvážný koncept s označením Vision V, který má být ukázkou nového segmentu luxusních limuzín. Na trhu by se tak mohl postavit například proti modelům Lexus LM či Volvo EM90, které se těší velké popularitě právě v asijských zemích.
Základem konceptu je elektrická platforma Mercedes-Benz VAN.EA (Van Electric Architecture), navržená přímo pro elektrické dodávky. Na tomto základu by přitom měla stát i nová generace modelu třídy V, která může z konceptu převzít některé prvky.
Koncept Vision V zaujme velmi specifickým vzhledem, kterému vpředu dominuje uzavřená maska s linkami tvořenými LED pásky. LED osvětlení navíc celou masku lemuje a osvětlené je i logo třícípé hvězdy na kapotě. Sportovnost pak vozu propůjčuje výrazně tvarovaný nárazník.
Z profilu zaujmou uzavřená kola i elegantní chromovaná linka, naznačující siluetu limuzíny. Velmi specifické je pak i vnitřní prohnutí zádi v kombinaci s LED osvětlením kolem celých pátých dveří, které plní roli koncových a brzdových světel.
Zadní část vozu zaujme
Velmi působivý je pak pohled do kabiny, kdy vpředu vidíme palubní desku se třemi obrazovkami, nevšední průhledné výplně dveří a úložné prostory nebo zajímavě pojatá přední sedadla. Nejpůsobivější je však pohled do zadní části vozu.
Zde je umístěna obrazovka s úhlopříčkou 65 palců, která se vysouvá z podlahy. Obrazovku s 4K rozlišením navíc doplňuje sedm projektorů, které mohou promítat obraz na vnitřní stranu oken a vytváří tak ještě působivější zážitek, který dokresluje audiosystém s 42 reproduktory.
Pro cestující jsou připravena dvě komfortní křesla čalouněná kůží Nappa, která se dají položit pro spánek na cestách. V bočním obložení jsou opět průhledné úložné prostory působící jako vitrína, nechybí herní ovladač pro hraní videoher nebo sada šachových figurek, se kterými lze hrát na výklopném stolku mezi zadními sedadly.
Technické parametry konceptu automobilka nezveřejnila, platforma by však měla mít 800V architekturu, která podporuje rychlonabíjení při vyšších rychlostech. K dispozici by měl být pohon jedné i obou náprav, dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat na úrovni 500 kilometrů.