Článek
Mercedes oživuje myšlenku, se kterou v roce 2012 koketovalo Volvo, nakonec ji ale do praxe neuvedlo. Ukázalo se, že systémy pro samočinné brzdění před chodcem, který nenadále vstoupí do vozovky, jsou podle švédské automobilky efektivnější.
Mercedes nyní myšlenku airbagu pro chodce oživuje. Pokud senzory zjistí, že došlo ke střetu, kapota se nadzvedne. Dovolíme si malou odbočku: toto řešení krátce používala i octavia, z výroby byl ale tento drahý systém záhy vyřazen: na plné hodnocení Euro NCAP to stačilo i bez něj.
Zpátky k Mercedesu: po nadzvednutí kapoty se nafouknou dva airbagy, které jsou ukryty vně A sloupků. Sražený chodec tak padá do měkkého, a nikoliv na tvrdou část karoserie.
Airbag byl vynalezen před 65 lety
Otázkou samozřejmě je, jak velké budou vaky, protože pád na čelní sklo je také velmi bolestivý, ale předpokládáme, že se airbagy nafouknou přes celou plochu. Řidič pak v tu chvíli nic neuvidí, sražený chodec má ale mnohem větší šanci, že ze střetu odejde zraněn výrazně méně. Zda Mercedes toto zařízení uvede do praxe, není jasné; případná falešná aktivace airbagů by totiž byla pro řidiče velmi nepříjemná.
Airbag byl vynalezen v roce 1952 Johnem W. Hetrickem a o rok později si jej nechal patentovat. Podobná zařízení se však již ve 40. letech používala v leteckém průmyslu. Mezi největší technické obtíže při vývoji airbagů bylo vyvinutí senzorů a tvorba plynu. [celá zpráva]