Hlavní obsah

Mercedes potichu odhalil detaily dvanáctiválcového maybachu

Dvanáctiválec od Mercedesu je sice o 100 newtonmetrů slabší než dřív, ale žije – a v garáži ho můžete zaparkovat nejméně za 5,57 milionu korun. Seznam příplatků není dlouhý, ale částky na něm jsou o to víc ohromující.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Maybach S 680 4Matic

Článek

Dvanáctiválce z automobilového trhu ke smutku řady příznivců pomalu mizí, ovšem svou kůži nedají lacino. Ukazuje to Mercedes-Benz, který do vrcholně luxusní třídy S s přídomkem Maybach klasický vidlicový dvanáctiválec namontoval.

Mercedes-Maybach představuje vrchol třídy S, namasíruje dokonce i lýtka

AutoMoto

Že dvanáctiválec přijde, víme už od loňského podzimu. Nově však automobilka potichu zveřejnila jeho technická data včetně základní ceny. Tedy, nechoďme kolem horké kaše – Mercedes-Maybach S 680 stojí od 5,57 milionu korun.

Foto: Mercedes-Benz

Samozřejmě, v ceníku příplatků lítají statisíce korun jako nic – třeba kombinace červené a zlaté barvy, kterou automobilka používá na fotografiích, stojí 393 tisíc, paket s názvem First Class, obsahující kožené čalounění stropu, rozšířené vyhřívání, infotainment pro zadní sedačky, které jsou individuální a široce elektricky nastavitelné, nebo špičkový audiosystém Burmester přijde na 878 tisíc.

Když pro něj chcete tu nejlepší kůži, připlatíte dalších 670 tisíc. A taková drobnost, jako konzole pro upevnění vlajky – kdyby vůz měl vozit velvyslance či prezidenta – stojí 61 tisíc na jeden přední blatník. Ve výsledku tak není problém se dostat k 7,5 milionu korun.

Foto: Mercedes-Benz

Pohodlí cestujících na zadních sedačkách je prvořadé. Tato konfigurace s individuálními křesly ale není ve standardní výbavě – je za příplatek tak velký, že byste za něj pořídili dvě skromná rodinná auta.

Zpět ale k pohonnému ústrojí. Dvanáctiválec je šestilitr s označením M279, který se vyrábí už od roku 2012. Má dvě turbodmychadla a pravděpodobně v rámci snahy o splnění emisních norem do nového „eska” přišel o trochu výkonu.

Koní má 612 a nemůže se už chlubit tisícovkou newtonmetrů – je jich tu „jen” 900. Zrychlení na 100 km/h trvá 4,5 sekundy a spotřeba paliva – ne, že by někoho z potenciálních zákazníků zajímala, ale pro úplnost – je 13,4-14,4 l/100 km.

Poprvé je však k mání s pohonem všech kol 4Matic; ten je ostatně standardem i pro základní verzi S 580. Ta stojí od 4,32 milionu korun a nabízí osmiválec s mild hybridním ústrojím, který dává 503 koní a 700 N.m, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,8 sekundy. Spotřeba paliva je 10,4-11,7 l/100 km, nejvyšší rychlost je u obou motorizací elektronicky omezena na 250 km/h.

Související články

Test Rolls-Royce Phantom: Opravdový vrchol

Svět se rychle mění a automobily s ním. Jako kdyby ale to všechno šlo kolem vlajkového modelu značky Rolls-Royce jen tak po špičkách. Phantom je pořád stejně...

Výběr článků

Načítám