Článek
Závodní tým Mercedes-AMG Petronas, jehož eso Lewis Hamilton těsně prohrál souboj o mistrovský titul s Maxem Verstappenem, poprvé poodhalil nový motor pro monopost W13, vyvíjený pro sezónu roku 2022. Jedná se o 1,6l šestiválcový agregát s hybridním systémem, který kvůli ekologii musí běžet na palivo obsahující 10 % etanolu.
Audi má být těsně před vstupem do formule 1
Závodní tým motor celému světu ukázal na upoutávkovém videu, kde jednotka startuje před všemi členy závodního soukolí. Rozdíly mezi motorem z loňského roku a novinkou jsou ovšem zcela minimální a laik prakticky nepozná rozdíl.
A new era of @F1 starts right here… 👊
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 23, 2021
Firing up our 2022 F1 car for the first time - the W13 is ALIVE. 🤩 pic.twitter.com/fphuaVp2dI
Proč se tedy tým takovému poodhalení vůbec věnuje, místo aby se zabýval Vánoci jako zbytek světa? Tím spíš, když do začátku nové sezóny zbývá mnoho týdnů? Názory se různí, ovšem zaznívá, že k důvodům patří motivování Lewise Hamiltona zklamaného z výsledku sezóny roku 2021, a také vyjádření záměru opět dominovat formuli 1.
Za to, že změny nejsou prakticky žádné, mohou závodní předpisy pro rok 2022. Drastické změny ale závodní týmy čekají v technické části vozu. Tam museli inženýři zapracovat na přítlaku a aerodynamických prvcích, od kterých si vedení F1 slibuje, že způsobí těsnější a napínavější závodění.
Změny se dotknou v podstatě všech vnějších panelů a např. obě křídla budou muset být jednodušší. Výsledkem by měl být mimo jiné podstatně menší pokles efektivity aerodynamických prvků, když vůz pojede blízko za jiným.
Nissan představil divoce tvarovaný koncept elektrické formule
Mercedes samozřejmě také pilně pracuje na zbytku formule, označené W13. Na její kompletní představení si budeme ještě muset počkat. V příštím roce za volant monopostu opět usedne sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Jeho kolegou bude nově George Russell, který nahradí Valtteriho Bottase. Ten se zase stěhuje k Alfě Romeo.