Článek
Ve stínu upoutávky se má podle automobilky skrývat vůz kombinující „luxusní, elegantní a prostornou limuzínu“ s formátem dodávky. Výsledek uvidíme na jaře příštího roku. Následné produkční modely se však začnou prodávat až v roce 2026.
Novinka dorazí na zcela nové platformě, což je ve světě dlouholetých dodávek a osobních vanů velká věc. Platforma VAN.EA je nově vyvinutá od základů, je škálovatelná a modulární a určena výhradně pro dodávkové elektromobily v užitkových i rodinných či luxusních variantách.
Mercedes pravděpodobně výrazně zlepší parametry elektrického vanu i díky tomu, že se vyhne kompromisům spojeným s přestavbami ze spalovacího modelu na elektromobil. Tak vznikl současný model EQV.
Mercedes představil koncept unikátních brzd pro elektromobily
Nové dodávky budou nabízeny v konfiguraci s pohonem předních a všech kol, tedy s jedním či dvěma elektromotory.
Všechny odvozené modely budou sdílet přední modul s elektromotorem a nápravou. Různé středové moduly umožní několik délek vozidel a velikostí baterií ve standardizovaném pouzdře na baterie. Zadní modul bude obsahovat elektromotor pro modely s pohonem všech kol.
Nová platforma přináší dva deriváty: VAN.EA-P pro osobní vany a VAN.EA-C pro komerční dodávky. Osobní modely nabídnou při uvedení na trh přes 500 kilometrů dojezdu a automatizovanou jízdu druhé úrovně. Úroveň 3 bude zavedena do konce tohoto desetiletí. Druhá zmíněná architektura získá technologii úrovně 4, tedy téměř plné autonomní řízení, do roku 2030.