Článek
Současná třída E s kódovým označením W213 je na světě od roku 2017, proto nastává čas na drobná vylepšení uprostřed jejího životního cyklu - jiným slovem facelift. Mercedes ji poodhalil v USA a údajně má být v některých oblastech lepší než třída S. Hlavně co se pokroku v oblasti asistenčních systémů týče.
Mercedes-Benz has offered the world's media a foretaste of its facelifted E-Class executive sedan, which is expected to debut at the upcoming Geneva Show. The upgrade to its electrical system is said to be “more advanced than the S-Class in certain areas.” pic.twitter.com/GSSTrkk8kf
— Michael (@OwuorMichael) January 22, 2020
Novinky budou samozřejmě zahrnovat změny vzhledu; máme čekat světla podobná těm na třídách CLA a CLS. Mnohem větší vylepšení však budou pod slupkou. Lze čekat autonomní brzdění s hlídačem příčného provozu, aktivního hlídače mrtvých úhlů nebo parkovací paket s kamerou pro rozhled 360° kolem auta.
Letní grand tourer par excellence. Test Mercedesu S 560 cabrio
Zajímavější je systém s názvem Active Distance Assist Distronic, který je součástí balíčku nejnovějších systémů pro „asistovanou jízdu”, tedy poloautonomní řízení např. na dálnicích. Tento systém má detekovat dopravní zácpy či pomalu jedoucí kolony ještě dříve, než se o nich dozví řidič.
On the engine front, Mercedes-Benz has introduced a pair of inline turbopetrol engines with 48-V electrical systems and integrated starter motors that provide them with mild-hybrid properties. pic.twitter.com/q2yJBklJMo
— Michael (@OwuorMichael) January 22, 2020
Podle Mercedesu tento nový systém používá dopravní data v reálném čase, a spíš než aby ve spolupráci s navigací navrhl jinou trasu, což by ostatně navigace měla zvládnout sama, sníží rychlost jízdy vozidla na 100 km/h, pokud řidič nijak nereaguje na upozornění. A když do zácpy přijedete, bude se hodit aktivní asistent pro jízdu v kolonách, který v nich zvládá jízdu do nějakých 60 km/h zcela sám.
Nový Mercedes GLA má speciální mód do automatické myčky
Pod kapotou zůstávají čtyř-, šesti- a ve verzi 63 AMG s největší pravděpodobností i osmiválcové motory, ovšem k mání má být sedm plug-in hybridů, včetně kombíků a čtyřkolek. Také víme o nejméně dvou mild-hybridních variantách s 48V elektrosoustavou na palubě a elektromotorem, který spalovacímu čtyř- nebo šestiválci krátkodobě přidá dvacet koní.
Inovovaná třída E by se měla objevit na autosalonu v Ženevě v březnu a do prodejen v Evropě se má dostat během letošního léta jako sedan a kombík. O něco později můžeme očekávat i kupé a kabriolet a v Číně bude opět i sedan s prodlouženým rozvorem.