Hlavní obsah

Mercedes poodhalil elektrický offroad EQG, slibuje to nejlepší ze všech světů

Příští rok by měla být zahájena výroba čistě elektrického offroadu Mercedes-Benz EQG, který je bezemisní alternativou ikonického offroadu Mercedes-Benz třídy G. Již nyní automobilka poodhaluje jeho optimalizovaný design.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes poodkrývá elektrický offroad třídy G v maskovací fólii.

Článek

Automobilka Mercedes-Benz se do elektrifikace pustila s vervou a postupně rozšiřuje svou nabídku bezemisních vozidel. Jednou z velmi očekávaných novinek je i čistě elektrická verze ikonického offroadu Mercedes-Benz třídy G, která podle nového způsobu značení elektrických modelů pravděpodobně dostane oficiální jméno EQG.

Vůz byl zatím představen pouze formou konceptu, v minulosti už se ale objevily i různé informace o testování maskované produkční verze. Tu nám prostřednictvím sociální sítě X (dříve Twitter) poodhalila i samotná automobilka, která slibuje kombinaci toho nejlepšího ze všech světů.

„Elektrická třída G v sobě spojuje to nejlepší ze všech světů – sofistikovanost a pokročilou elektrickou technologii – a přitom je stále skutečným géčkem,“ uvádí první příspěvek. Na něj navazuje další, obsahující fotku elektrické třídy G v lese, dodávající „Skutečná ikona terénních vozů – dokonale zapadá do okolního prostředí. Vítejte v elektrickém G“.

Jak už jsme dříve tušili, elektrická třída G se od spalovacího sourozence nebude příliš lišit, přesto si můžeme všimnout řady nových detailů.

Předně stojí za zmínku hranatý box v místě rezervy, který bude zřejmě sloužit jako uzamykatelná schránka, například na nabíjecí kabely, jak to již prezentoval koncept EQG.

Při bližším pohledu jsou patrné také drobné aerodynamické úpravy jinak velmi hranatého exteriéru. Zmínit můžeme upravený design kol a pravděpodobně uzavřenou masku, kterou ale zatím halí maskovací fólie. Na otázku termínu premiéry pak automobilka v komentářích odpovídala, že se dočkáme již brzy.

Podle starších informací se můžeme těšit na opravdu zajímavou techniku. Například pohon by měly zajišťovat čtyři elektromotory, díky kterým zvládne EQG i otočku na místě jako tank.

Energie by měla být čerpána z baterie s větší energetickou hustotou a nepatrně odlišná by mohla být i kabina, tedy přinejmenším do faceliftu spalovací třídy G. Na více informací si ale budeme muset počkat.

Mercedes-Benz do sebe nechal nabourat dva své elektromobily. Chtěl demonstrovat bezpečnost

AutoMoto

Výběr článků

Načítám