Článek
Automobilka Mercedes-Benz se do elektrifikace pustila s vervou a postupně rozšiřuje svou nabídku bezemisních vozidel. Jednou z velmi očekávaných novinek je i čistě elektrická verze ikonického offroadu Mercedes-Benz třídy G, která podle nového způsobu značení elektrických modelů pravděpodobně dostane oficiální jméno EQG.
Vůz byl zatím představen pouze formou konceptu, v minulosti už se ale objevily i různé informace o testování maskované produkční verze. Tu nám prostřednictvím sociální sítě X (dříve Twitter) poodhalila i samotná automobilka, která slibuje kombinaci toho nejlepšího ze všech světů.
„Elektrická třída G v sobě spojuje to nejlepší ze všech světů – sofistikovanost a pokročilou elektrickou technologii – a přitom je stále skutečným géčkem,“ uvádí první příspěvek. Na něj navazuje další, obsahující fotku elektrické třídy G v lese, dodávající „Skutečná ikona terénních vozů – dokonale zapadá do okolního prostředí. Vítejte v elektrickém G“.
Jak už jsme dříve tušili, elektrická třída G se od spalovacího sourozence nebude příliš lišit, přesto si můžeme všimnout řady nových detailů.
Předně stojí za zmínku hranatý box v místě rezervy, který bude zřejmě sloužit jako uzamykatelná schránka, například na nabíjecí kabely, jak to již prezentoval koncept EQG.
A true off-road icon – perfectly blending in. Welcome to the electric G.#MercedesBenz #GClass pic.twitter.com/NnAMS5YLER
— Mercedes-Benz (@MercedesBenz) November 9, 2023
Při bližším pohledu jsou patrné také drobné aerodynamické úpravy jinak velmi hranatého exteriéru. Zmínit můžeme upravený design kol a pravděpodobně uzavřenou masku, kterou ale zatím halí maskovací fólie. Na otázku termínu premiéry pak automobilka v komentářích odpovídala, že se dočkáme již brzy.
Podle starších informací se můžeme těšit na opravdu zajímavou techniku. Například pohon by měly zajišťovat čtyři elektromotory, díky kterým zvládne EQG i otočku na místě jako tank.
Energie by měla být čerpána z baterie s větší energetickou hustotou a nepatrně odlišná by mohla být i kabina, tedy přinejmenším do faceliftu spalovací třídy G. Na více informací si ale budeme muset počkat.