Článek
Vůbec poprvé se Mercedes-AMG One představil v září roku 2017 na autosalonu IAA v německém Frankfurtu a od té doby nebylo jasné, zda vůbec zamíří do výroby. Automobilový server Autocar ale nyní přišel s informací pocházející přímo zevnitř automobilky, která říká, že výroba začne v polovině příštího roku.
Elektrifikovaný hypersport vznikne v počtu 275 kusů, které si už všechny předplatili ti nejbohatší zákazníci z celého světa. Jeden kus údajně přišel na více než 70 milionů korun.
Auto na trh dorazí s pohonem všech kol, které obstarávají čtyři elektromotory ve spolupráci s 1,6litrovým motorem V6. Kombinovaný výkon pak přesahuje 1000 koňských sil a maximální rychlost má být více než 350 km/h.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/ovXvig.jpeg?fl=cro,0,1,1276,717%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
V útrobách je AMG Project One dost blízko formuli 1.
Není tajemstvím, že základ motoru pochází z Formule 1. Motor V6 je pak uložený uprostřed a umí točit i 11 000 otáček za minutu, což je o 4 tisíce méně než v případě stejného agregátu v monopostu F1. U konceptu pak bylo možné spalovací motor vyřadit a jet pouze na elektřinu, kde vůz nabízel dojezd přibližně 40 kilometrů. Tuto vlastnost by si měl vůz zachovat i v sériové verzi.
Test Mercedesu-Benz E 400d All-Terrain: Kokon starosvětské úžasnosti
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gZ_b/vdFE4Q.jpeg?fl=cro,0,35,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Mercedes se při vývoji potýkal s řadou problémů. Tím největším bylo snížení volnoběžných otáček na hranici 1200 otáček za minutu z původních 5 tisíc, kterými disponoval motor v rámci F1, aby model One prošel emisními normami.
Druhým podstatným problémem pak bylo snížení hluku motoru, který byl původně obrovský. Vypadá to ale, že vše dopadlo podle plánů a model One se konečně dostane k nedočkavým předplatitelům.