Článek
Vývoj obrazovek v interiéru vozů této značky má jednoznačný trend. Od středových infotainmentů přes dvě horizontálně umístěné obrazovky až pod dnešní stav, kdy má většina modelů buď vertikální displej, nebo rovnou trojici obrazovek pod jednolitým sklem.
Technologický ředitel firmy Markus Schäfer řekl v rozhovoru pro britský Autocar na veletrhu CES v Las Vegas, že Mercedes stále směřuje k ještě větší velikosti obrazovek.
Mercedes zavedl takzvanou MBUX Hyperscreen do některých svých elektromobilů včetně Mercedesu EQS a Schäfer vidí, že tato obrazovka od sloupku ke sloupku bude v budoucnu zavedena u dalších modelů a navíc se již nemá jednat o několik obrazovek pod společným sklem, ale o jeden přístroj bez přerušení.
„Mercedes přejde na obrazovku přes celý interiér, zleva doprava. To je další evoluce,“ řekl.
Popsal tuto obrazovku jako „opravdu ohromující zážitek“ a obrovský pokrok oproti samostatným propojeným obrazovkám za sklem. „Myslím, že tato obrazovka je pro nás velmi důležitá, alespoň na několik příštích let.“ Společnost se bude snažit i nadále používat technologii OLED od LG, aby zajistila vysoce kvalitní zobrazení. Samotný displej bude široký více než 1,4 m.
Schäfer nevidí žádnou alternativu k takovým obrazovkám, a přestože firma zkoumala projekce rozšířené reality na čelní sklo, vidí v nich „mnoho nevýhod“. „Proto jednoznačně pracujeme s vysoce kvalitními obrazovkami,“ řekl, „přicházejí nové technologie pro skutečně bezproblémový zážitek a budeme používat technologii herního enginu, abychom to učinili ještě atraktivnější a vytvořili úžasnou vizualizaci, abychom byli opravdu pohlcující.“
Může se zdát, že trend zvětšování obrazovek je všeobecný, ne všechny automobilky to tak ale cítí. Například BMW ve své připravované řadě Neue Klasse upřednostní relativně menší centrální displej a právě velkorysé promítání údajů na čelní okno.
Šéf Alfy Romeo Jean Phillipe-Imparato se pak v loňském roce nechal slyšet, že italská automobilka chce být zaměřena na řidiče. „Já samozřejmě respektuji to, co například Mercedes dělá se svou digitální technologií, ale naši zákazníci nehledají ve svých autech metr široké obrazovky infotainmentu nebo 200 digitálních asistenčních systémů, které se dají skrze ně zapínat a vypínat,“ uvedl pro Autocar Imparato.