Článek
Tři zdroje uvnitř automobilky citované listem Handelsblatt uvedly, že projekt byl buď zrušen, nebo pozastaven na neurčito.
Rozhodnutí bylo údajně přijato před několika měsíci, předchozí plán počítal s prodejem vozu v Číně kolem roku 2025. Měl se vyrábět výhradně v Pekingu na platformě EVA2 používané velkými modely rodiny EQ.
Mercedes ve svém prohlášení přiznal, že vývoj SUS má pauzu, protože auto je příliš složité a nákladné na výrobu. Společnost tvrdí, že už má v Číně na prodej spoustu elektromobilů, které pokrývají všechny důležité segmenty: „Rozhodli jsme se nepokračovat v projektu dalšího vozidla specifického pro Čínu založeného na architektuře EVA2,“ uvedl mluvčí firmy.
Elektrický koncept s 24palcovými koly ve stylu turbíny a předním kufrem, který měl dělené otevírání, disponoval pohonem všech kol s výkonem 738 koní ze čtyř motorů, které čerpaly šťávu z akumulátoru pod podlahou s využitelnou kapacitou asi 80 kilowatthodin.
Nekonvenčně tvarovaný vůz měl být impozantně velký, 5260 milimetrů dlouhý, 2110 mm široký a 1764 mm vysoký.
Nejde o jediný koncept značky Maybach, který se výroby nedočká, rovněž opulentní Mercedes-Maybach 6 z roku 2016 a odvozený kabriolet uvedený o rok později zůstanou v depozitáři.
To však neznamená, že Mercedes-Benz nechystá rozšiřování své luxusní divize. Maybach připravuje svou verzi roadsteru SL, který doplní portfolio vedle sedanu třídy S, GLS a SUV EQS.