Článek
Je celkem normální, že si automobilky kupují vozy konkurence, Mercedes pro vývoj svého elektrického SUV udělal něco podobného s Teslou Model X, proti které má jeho vůz stát.
Až na to, že si ji nekoupil, nýbrž půjčil u autopůjčovny Sixt. Jenže ani autopůjčovna nebyla vlstníkem vozu, pouze si ho na několik týdnů pronajala od soukromého vlastníka. Jestli to Mercedes věděl, netušíme, v každém případě půjčený Model X nijak nešetřil.
Příběh začíná u německého páru, který jel na delší dovolenou na Sicílii. Svůj Model X pronajal autopůjčovně Sixt s myšlenkou, že je lepší, když jim auto bude vydělávat peníze, než kdyby jen stálo doma v garáži. Potud je všechno v pořádku, se svým autem si člověk může dělat, co chce, i když to ostatní nemusí chápat.
Problém nastal ve chvíli, kdy si Mercedes tuhle Teslu půjčil jako srovnávací auto při vývoji svého elektro-SUV. Jak píše německý Spiegel, Mercedes vůz rozebral do posledního šroubku a smontoval zpátky, podrobil ho tepelným a vibračním zkouškám na vlastních testovacích zařízeních v Sindelfingenu a dojel s ním až do španělské Barcelony.
Auto pak vrátil Sixtu, ten ho vrátil majitelům - a ti si všimli, že je něco v nepořádku. Kontakovali Sixt, který vyčíslil škodu na „blízkou 100 tisícům eur”, tj. přes 2,5 miliónu korun. Náhradu škod bude velmi pravděpodobně chtít po Mercedesu, ale to je naše spekulace.
Kompletní rozebrání konkurenčního auta při vývoji i podrobení náročným testům je normální. Jenže automobilky si na tyto věci cizí auta kupují, příp. je zdarma dostávají v rámci dobrých konkurenčních vztahů. Pokud se používají vozy z půjčoven, je to jen výjimečně a např. na porovnání skupinou zkušebních osob, které auto jim přijde lepší. Důvod, proč Mercedes použil auto z půjčovny, nám není známý.