Článek
Po úspěšném uvedení SUV Maybachu GLS, přichází Mercedes s dalším opulentním modelem. Jedná se o nejvyšší možnou specifikaci limuzíny třídy S Maybach, která má být ve své třídě a obrovské konkurenci doslova novou definicí luxusu.
Vrchol luxusu na vysokém podvozku. Mercedes představil SUV Maybach
Vůz se nabízí i ve dvoubarevném lakování a oproti prodloužené verzi třídy S je Maybach ještě o 180 mm delší. Celkově má tak Maybach délku 5469 mm a vždy je tedy vybaven natáčením zadních kol. Komfort pak zajišťují vzduchové měchy podvozku či vylepšený systém nastavení podvozku E-Active Body Control.
Největší pozornost je v Maybachu tradičně věnována pohodlí pasažérů na zadních sedadlech. Novinkou jsou například podavače pásů nebo elektricky ovladatelné automatické zadní dveře.
Standardem zůstávají špičková masážní sedadla, která jsou odvětrávaná i vyhřívaná, a to i na opěrkách či bočnicích. Masírují dokonce i lýtka, a to díky nastavitelné opěrce. Nechybí ambientní osvětlení a za příplatek i lednice na luxusní šampaňské.
O pohodlí při poslechu hudby se v Maybachu stará špičkové ozvučení interiéru od firmy Burmester, který do limuzíny zvolil systém prostorového vnímání hudby 4D. Pasažérům má být v plné specifikaci k dispozici až 5 obrazovek, vzadu jsou tři, na sedadlech a mezi nimi. O bezpečnost posádky pak pečuje hned 18 airbagů.
V Maybachu, respektive v Mercedesu, ale nezapomněli ani na řidiče. Ten bude mít podstatně míň práce než v předchozích verzích limuzíny, protože je i Maybach po vzoru jiných luxusních aut částečně autonomní.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
V Mercedesu už čekají na legislativní změny, které by umožnily spuštění autonomního řízení třetí úrovně, na kterou je nový Maybach připravený. Na vybraných dálničních úsecích v Německu by měl umět částečně převzít řízení už v druhé polovině roku 2021.
Mercedes luxusní limuzínu dodá ve dvou motorových variantách. Slabší verze s označením S580 4Matic dostane osmiválec se dvěma turbodmychadly a mild-hybridním systémem, který má výkon 503 koní. Druhou motorizací se stane motor V12 s objemem 6,0 litru, dvěma turby a výkonem 612 koňských sil. Na cestě pak je i plug-in hybrid. Prodávat se vůz začne na konci roku 2020.