Článek
Samozřejmě že pokud auto pojede najednou dál než těch 100 km, spotřeba bude výrazně větší. Ale i tak je tohle možná nejlepší kombinace pro ty, kteří nechtějí elektromobil kvůli jeho malému dojezdu a klasické hybridy jim nevyhovují zase kvůli mizernému dojezdu na elektřinu.
Verze GLE 350 de 4Matic má v sobě akumulátorový set o kapacitě 31,2 kWh, elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 440 N.m a spalovací vznětový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 143 kW a točivým momentem 400 N.m.
Výsledný systémový výkon pak je 235 kW (320 koní) a 700 N.m. Díky tomu velké a celkem těžké auto zrychlí na stovku za 6,8 sekundy a maximální rychlost je 210 km/h (160 km/h na elektrický pohon). S výše uvedenou spotřebou pak v technickém průkazu nabídne emisní hodnotu 29 g/km CO2.
Zajímavé jsou také informace o nabíjení. Při použití rychlonabíječky je možné dobít z 10 na 80 % kapacity za dvacet minut, z 10 na 100 % za 30 minut, při použití wallboxu se auto nabije za 90 minut a z klasické domácí zásuvky za pět hodin.
A ještě benzín
Jenže je tu ještě jeden vůz s hybridním pohonem, který Mercedes představuje ve Frankfurtu nad Mohanem. Jde o GLC 300 e 4Matic. Tady jde o kombinaci benzínového dvoulitru a elektromotoru. Výsledná kombinace výkonu a točivého momentu je stejná: 235 kW / 700 N.m.
Ovšem menší a lehčí auto má lepší zrychlení na stovku za 5,7 sekundy a maximální rychlost je 230 km/h (130 km/h na elektřinu). Tady je už spotřeba mezi 2,2 až 2,5 l na 100 km, což dává 51 až 57 g/km CO2. Jde totiž o to, že akumulátorový set má jen 13,5 kWh a dojezd na jedno nabití je maximálně 43 km dle režimu WLTP.