Článek
„Oficiálně naměřený a notářsky ověřený“ čas 6 minut a 43,616 sekundy pro kratší okruh a 6 minut a 48,047 sekundy pro celé kolo podle Mercedesu-AMG znamená nový rekord v kategorii sériově vyráběných vozů.
První čas pro kratší dráhu se udává, protože rekordy z roku 2019 byly zaznamenány bez 232 metrů dlouhé rovinky přidané jako součást nového „oficiálního“ kola. Mercedes-AMG GT ve verzi Black Series tak překonává předchozího držitele rekordu, Lamborghini Aventador SVJ V12, o více než 1,3 sekundy.
Mercedes-AMG oprášil označení Black Series a představuje nejostřejší verzi kupé GT
Za volant kupé se posadil závodník Maro Engel. Dle regulí vůz nebyl nijak upraven, ovšem nutno dodat, že i coby sériový vůz, který zákazníkovi Mercedes-AMG prodá schválený k silničnímu užití, je na okruh velmi dobře připraven a nabízí například i manuální úpravu světlé výšky. Přední část tak byla snížena o 5 milimetrů, zadní o 3 mm. Přední spoiler pak inženýři nastavili do závodní pozice pro maximální přítlak.
Vůz byl dále vybaven příplatkovým balíčkem Track. Zahrnuje například bezpečnostní klec v interiéru nebo polozávodní pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO. Opět ale platí, že i tyto pryže mají silniční homologaci.
Engel prozradil, že systém kontroly trakce, který v tomto voze nabízí 9 stupňů od bdělosti k úplnému vypnutí, byl pro rychlé kolo nastaven do pozice 6 a 7, v závislosti na tom, kde se vůz nacházel.
Extrémní edice Black Series Mercedesu-AMG GT využívá dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 537 kilowattů, 730 koní. Točivý moment 800 Nm nabízí od 2000 do 6000 otáček za minutu. Vůz pohání zadní kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Z nuly na sto zrychlí za 3,2 sekundy a maximální rychlost činí 325 km/h.
Mercedes si vzal čerstvý rekord Porsche zpět, má nejrychlejší limuzínu na Nordschleife
Mercedes-AMG si před týdnem připsal rekord i v kategorii čtyřdveřových limuzín luxusní třídy. Čtyřdveřový model GT 63 S si vzal zpět rekord, který si na pár měsíců uzmulo Porsche Panamera Turbo S.