Hlavní obsah

Mercedes koketuje s palivovými články

Novinky, maž

Mercedes-Benz třídy B poháněný palivovými články absolvoval svoje první zimní testování na severu Švédska. Při dvouciferných teplotách pod nulou se jeho bezemisní pohon údajně osvědčil.

Článek

Značná pozornost byla věnována problematickému studenému startu. Zatímco inženýři z vývoje Mercedesu již schopnosti startování palivových článků do teplot -25 stupňů Celsia technicky vyřešili, ve Švédsku se ověřovalo, zda systém bude fungovat i během jízdních testů v chladném prostředí.

Technický základ tvoří systém palivových článků, který Mercedes-Benz představil v roce 2005 u prototypu F 600 HYGENIUS. Kompaktnější palivový článek pracuje efektivněji než jeho minulá generace. Je asi o 40 procent menší, má ale o 30 procent větší výkon při 16 procentním snížením spotřeby.

Kromě toho se tento systém vyznačuje schopností dobrého studeného startu. K tomu slouží elektrické turbodmychadlo pro dodávku vzduchu a nový zvlhčovací a vysoušecí systém. Zajímavé je, že například systém stability směru jízdy (ESP) se musí naladit odlišně než u vozidla poháněného spalovacím motorem.

:. Čerpání vodíku do nádrže.

V roce 2010 slibuje Mercedes první sériový vůz

V létě 2010 přijde Mercedes-Benz na trh s prvním sériovým automobilem s bezemisním pohonem, jenž bude poháněn právě palivovými články. Výkon elektromotoru je nyní 100 kW/136 k a jeho maximální točivý moment 320 Nm. Principem pohonu je reakce vodíku s kyslíkem, které vyrobí elektrickou energii, pohánějící automobil.

Související články

Minimální změna Mercedesu třídy B

Mercedes lehce omladil svou třídu B, která už je na trhu tři roky. Zasloužila si tak změnu. Ta současná je ale opravdu jen lehce kosmetická.

Výběr článků

Načítám