Článek
Užitkové automobily mají tradičně podstatně delší životní cyklus, než je tomu u klasických osobáků. Třída V se sice od Vita odlišuje nejen názvem, ale například i kompletním interiérem, ale platí pro ni to samé.
Zatímco v loňském roce přišel po pěti letech na trhu facelift, který přinesl novou příď, motory, detaily v interiéru a postupně i infotainment MBUX, letos se ještě významně sahá do podvozku.
Mercedes představil ve Stuttgartu omlazenou řadu V
Novinkou je vzduchové odpružení Airmatic, které je na všech čtyřech kolech. Vzduchové měchy jsou v této třídě přitom běžné jen na zadní nápravě, kde udržují stálou světlou výšku.
Řešení Mercedesu nabízí více funkcí. Umí měnit tuhost i světlou výšku. Při rychlosti nad 110 km/h se sníží o 10 mm. Stejně jako ve sportovním módu. Opak je režim Lift pro jízdu mimo zpevněné silnice, který vůz přizvedne o 35 mm do 30 km/h.
Mercedes po Karlu Gottovi zamířil do sbírky fanouška
Odpružení je řízeno centrálním softwarem, který ovládá každé kolo zvlášť. Výsledkem je podle Mercedesu vyšší úroveň jízdního i akustického komfortu, ale i nižší spotřeba a lepší jízdní vlastnosti ve vyšším tempu a v lehkém terénu.
K dispozici bude nový typ odpružení za dosud nespecifikovaný příplatek. Objeví se jako volba i pro elektrické EQV, jednodušší osobák Vito Tourer, elektrický eVito Tourer, ale i pro kempingové varianty Marco Polo.