Hlavní obsah

Mercedes i po šesti letech vylepšuje třídu V, dostala vzduchové odpružení

Novinky, Milan Lažanský

Třída V od Mercedesu je nově k mání s příplatkovým vzduchovým odpružením Airmatic, čímž se znovu přibližuje k luxusním vozům z osobní divize značky s třícípou hvězdou.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz V se vzduchovým odpružením Airmatic

Článek

Užitkové automobily mají tradičně podstatně delší životní cyklus, než je tomu u klasických osobáků. Třída V se sice od Vita odlišuje nejen názvem, ale například i kompletním interiérem, ale platí pro ni to samé.

Zatímco v loňském roce přišel po pěti letech na trhu facelift, který přinesl novou příď, motory, detaily v interiéru a postupně i infotainment MBUX, letos se ještě významně sahá do podvozku.

Mercedes představil ve Stuttgartu omlazenou řadu V

AutoMoto

Novinkou je vzduchové odpružení Airmatic, které je na všech čtyřech kolech. Vzduchové měchy jsou v této třídě přitom běžné jen na zadní nápravě, kde udržují stálou světlou výšku.

Řešení Mercedesu nabízí více funkcí. Umí měnit tuhost i světlou výšku. Při rychlosti nad 110 km/h se sníží o 10 mm. Stejně jako ve sportovním módu. Opak je režim Lift pro jízdu mimo zpevněné silnice, který vůz přizvedne o 35 mm do 30 km/h.

Mercedes po Karlu Gottovi zamířil do sbírky fanouška

AutoMoto

Odpružení je řízeno centrálním softwarem, který ovládá každé kolo zvlášť. Výsledkem je podle Mercedesu vyšší úroveň jízdního i akustického komfortu, ale i nižší spotřeba a lepší jízdní vlastnosti ve vyšším tempu a v lehkém terénu.

K dispozici bude nový typ odpružení za dosud nespecifikovaný příplatek. Objeví se jako volba i pro elektrické EQV, jednodušší osobák Vito Tourer, elektrický eVito Tourer, ale i pro kempingové varianty Marco Polo.

Foto: Mercedes-Benz

Sportovní režim odpružení sníží...

Foto: Mercedes-Benz

...mód Lift naopak zvýší.

Související témata:

Výběr článků

Načítám