Hlavní obsah

Mercedes GLS má po faceliftu ještě větší masku

Třída GLS je po modernizaci k mání ve standardním provedení, jako AMG i Maybach. Motorizací je celkem šest, z toho dvě jsou vznětové a všechny nabídnou mild hybridní techniku.

Foto: Mercedes-Benz

Modernizovaný Mercedes-AMG GLS 63 4Matic+

Článek

Třetí generace Mercedesu-Benz třídy GLS, která je na trhu od roku 2020, dostala modernizaci vzhledu i interiéru. Změny do druhé půlky životního cyklu tohoto největšího osobního mercedesu nejsou nijak revoluční, spíš jen poupravují vzhled stroje, aby ladil se zbytkem nabídky.

Na obou koncích auta vidíme novou grafiku světel, vpředu je také nový nárazník i s maskou chladiče. Ta ve standardní verzi nese čtyři tlusté horizontální linky, zatímco v provedení AMG jsou linky tenčí a svislé.

Vrcholně luxusní verze Maybach dostala do předního nárazníku také chromovaný rámeček spodního otvoru a jeho maska je větší. Dostala do nabídky také nová 23″ kovaná kola.

Mercedes uvedl nové GLC ve stylové karosářské verzi Coupé

AutoMoto

V interiéru je největší novinkou poslední generace infotainmentu MBUX, kterou je možné individualizovat do tří různých stylů. Nabídne také režim zobrazení pro jízdu mimo asfalt, který ukáže kompas, příčný i podélný náklon nebo úhel natočení předních kol, a je-li vůz vybaven systémem pro 360° rozhled kolem vozu, nabídne i virtuální pohled skrz kapotu.

GLS se standardně dodává v sedmimístném provedení a jeho interiér dostal navíc dvě barevná provedení koženého čalounění. Celé portfolio také k dřevěnému obložení dostalo možnost černého klavírového laku.

Verze AMG 63 dostala do standardní výbavy řadu novinek, jako je prosklená střecha, audiosystém Burmester, vyhřívaná a chlazená přední sedadla a již zmíněný kamerový systém pro 360° rozhled.

Automobilka také upravila řídící software aktivního potlačování bočních náklonů a vzduchového odpružení, stejně jako systému ESP, elektronicky ovládaného zadního samosvorného diferenciálu nebo systému pohonu všech kol.

Maybach zase má kromě nových barev zvenčí i uvnitř nový volant. K mání je kromě nabíjecích portů USB pro zadní sedadla, které nabízejí 100 W výkonu, také dvoustupňová filtrace vzduchu nasávaného do kabiny nebo zábavní systém pro zadní sedadla s celkem třemi dotykovými obrazovkami.

Pod kapotu mohou zákazníci zvolit ze tří motorů, z nichž jeden je vznětový a k mání ve dvou variantách, další dva jsou zážehové. Vrcholné verze AMG a Maybach mají čtyřlitrový osmiválec a všechny motory mají integrovaný startér-generátor, který zvládne pomoci spalovacímu motoru při plném plynu.

Pro srovnání modernizované verze a varianty před faceliftem (vpravo) posuňte jezdcem.

Zážehové motory Mercedesu-Benz třídy GLS po modernizaci
ProvedeníGLS 450 4MaticGLS 580 4Matic
MotorI6, 2999 ccmV8, 3982 ccm
Výkon280 kW (381 k)380 kW (517 k)
Točivý moment500 N.m730 N.m
Výkon/točivý moment startér-generátoru15 kW (20 k)/200 N.m16 kW (22 k)/250 N.m
Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP10,2-11,7 l/100 km13,4-14,1 l/100 km
Zrychlení na 100 km/h6,1 s4,9 s
Nejvyšší rychlost250 km/h
Vznětové motory Mercedesu-Benz třídy GLS po modernizaci
ProvedeníGLS 350 d 4MaticGLS 450 d 4Matic
MotorI6, 2989 ccm
Výkon230 kW (269 k)270 kW (367 k)
Točivý moment650 N.m750 N.m
Výkon/točivý moment startér-generátoru15 kW (20 k)/200 N.m
Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP8-9,1 l/100 km
Zrychlení na 100 km/h6,7 s6,1 s
Nejvyšší rychlost238 km/h250 km/h
Vrcholné verze Mercedesu-Benz třídy GLS po modernizaci
ProvedeníMaybach GLS 600 4MaticAMG GLS 63 4Matic+
MotorV8, 3982 ccm
Výkon410 kW (557 k)450kW (612 k)
Točivý moment730 N.m850 N.m
Výkon/točivý moment startér-generátoru16 kW (22 k)/250 N.m
Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP13,8-14,1 l/100 km12,8-13,2 l/100 km
Zrychlení na 100 km/h4,2 s
Nejvyšší rychlost250 km/h280 km/h

Příští Mercedes CLA má konkurovat Tesle Model 3

AutoMoto
Související témata:
Mercedes-Benz GLS

Výběr článků

Načítám