Článek
Třetí generace Mercedesu-Benz třídy GLS, která je na trhu od roku 2020, dostala modernizaci vzhledu i interiéru. Změny do druhé půlky životního cyklu tohoto největšího osobního mercedesu nejsou nijak revoluční, spíš jen poupravují vzhled stroje, aby ladil se zbytkem nabídky.
Na obou koncích auta vidíme novou grafiku světel, vpředu je také nový nárazník i s maskou chladiče. Ta ve standardní verzi nese čtyři tlusté horizontální linky, zatímco v provedení AMG jsou linky tenčí a svislé.
Vrcholně luxusní verze Maybach dostala do předního nárazníku také chromovaný rámeček spodního otvoru a jeho maska je větší. Dostala do nabídky také nová 23″ kovaná kola.
Mercedes uvedl nové GLC ve stylové karosářské verzi Coupé
V interiéru je největší novinkou poslední generace infotainmentu MBUX, kterou je možné individualizovat do tří různých stylů. Nabídne také režim zobrazení pro jízdu mimo asfalt, který ukáže kompas, příčný i podélný náklon nebo úhel natočení předních kol, a je-li vůz vybaven systémem pro 360° rozhled kolem vozu, nabídne i virtuální pohled skrz kapotu.
GLS se standardně dodává v sedmimístném provedení a jeho interiér dostal navíc dvě barevná provedení koženého čalounění. Celé portfolio také k dřevěnému obložení dostalo možnost černého klavírového laku.
Verze AMG 63 dostala do standardní výbavy řadu novinek, jako je prosklená střecha, audiosystém Burmester, vyhřívaná a chlazená přední sedadla a již zmíněný kamerový systém pro 360° rozhled.
Automobilka také upravila řídící software aktivního potlačování bočních náklonů a vzduchového odpružení, stejně jako systému ESP, elektronicky ovládaného zadního samosvorného diferenciálu nebo systému pohonu všech kol.
Maybach zase má kromě nových barev zvenčí i uvnitř nový volant. K mání je kromě nabíjecích portů USB pro zadní sedadla, které nabízejí 100 W výkonu, také dvoustupňová filtrace vzduchu nasávaného do kabiny nebo zábavní systém pro zadní sedadla s celkem třemi dotykovými obrazovkami.
Pod kapotu mohou zákazníci zvolit ze tří motorů, z nichž jeden je vznětový a k mání ve dvou variantách, další dva jsou zážehové. Vrcholné verze AMG a Maybach mají čtyřlitrový osmiválec a všechny motory mají integrovaný startér-generátor, který zvládne pomoci spalovacímu motoru při plném plynu.
Pro srovnání modernizované verze a varianty před faceliftem (vpravo) posuňte jezdcem.
Zážehové motory Mercedesu-Benz třídy GLS po modernizaci | ||
---|---|---|
Provedení | GLS 450 4Matic | GLS 580 4Matic |
Motor | I6, 2999 ccm | V8, 3982 ccm |
Výkon | 280 kW (381 k) | 380 kW (517 k) |
Točivý moment | 500 N.m | 730 N.m |
Výkon/točivý moment startér-generátoru | 15 kW (20 k)/200 N.m | 16 kW (22 k)/250 N.m |
Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP | 10,2-11,7 l/100 km | 13,4-14,1 l/100 km |
Zrychlení na 100 km/h | 6,1 s | 4,9 s |
Nejvyšší rychlost | 250 km/h |
Vznětové motory Mercedesu-Benz třídy GLS po modernizaci | ||
---|---|---|
Provedení | GLS 350 d 4Matic | GLS 450 d 4Matic |
Motor | I6, 2989 ccm | |
Výkon | 230 kW (269 k) | 270 kW (367 k) |
Točivý moment | 650 N.m | 750 N.m |
Výkon/točivý moment startér-generátoru | 15 kW (20 k)/200 N.m | |
Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP | 8-9,1 l/100 km | |
Zrychlení na 100 km/h | 6,7 s | 6,1 s |
Nejvyšší rychlost | 238 km/h | 250 km/h |
Vrcholné verze Mercedesu-Benz třídy GLS po modernizaci | ||
---|---|---|
Provedení | Maybach GLS 600 4Matic | AMG GLS 63 4Matic+ |
Motor | V8, 3982 ccm | |
Výkon | 410 kW (557 k) | 450kW (612 k) |
Točivý moment | 730 N.m | 850 N.m |
Výkon/točivý moment startér-generátoru | 16 kW (22 k)/250 N.m | |
Kombinovaná spotřeba paliva dle WLTP | 13,8-14,1 l/100 km | 12,8-13,2 l/100 km |
Zrychlení na 100 km/h | 4,2 s | |
Nejvyšší rychlost | 250 km/h | 280 km/h |