Článek
Divize AMG už v nové střední třídě Mercedesu vyladila třídu C, řada přišla na odvozené SUV GLC.
GLC 43 zůstává „základní“ verzí od AMG, kombinující turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu dvou litrů s integrovaným startovacím generátorem produkujícím 421 koňských sil. K dispozici je také dalších 14 koní přes startovací generátor v nižších rychlostech.
Tento mild-hybridní pohon se snoubí s devítistupňovou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic. Nechybí řízení zadní nápravy a standardní vzduchové odpružení s adaptivním tlumením.
Verze 43 se od standardního GLC vizuálně liší nárazníky, koly a dalšími doplňky, plnotučná verze 63 je navíc tradičně rozšířena, vyniká vyboulenými blatníky.
Podobně jako u třídy C se verze 63 zbavila osmiválce. Místo toho přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový motor spolupracuje s elektromotorem umístěným vzadu. Systémový výkon činí 680 koní a 1020 Nm točivého momentu. Samotný přeplňovaný motor produkuje 476 koní, což z něj dělá nejvýkonnější čtyřválec na světě. Výkon elektromotoru je 204 koní. Zrychlení na 100 km/h trvá jen 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 275 km/h. Rovněž verze 63 používá stejnou devítistupňovou převodovku a standardní pohon všech kol 4Matic. Ale systém 4Matic+ u 63 je plně variabilní, což znamená, že dokáže poslat až 100 procent dostupného výkonu na zadní kola.
Interiér obou verzí se od standardních variant liší použitými materiály, volantem a sedadly.
Verze 43 se na trh dostane ještě letos, v příštím roce bude následovat i 63. Ohledně cen a dostupnosti v Česku zatím automobilka neposkytla informace.