Článek
Auto vypadá jako GLC příští dekády. Je to hladké, dynamické SUV, které už také spoléhá na minimální odpor vzduchu, takže mu chybí i boční zrcátka a nahrazují je kamery. Ale autu toho chybí víc. Třeba kliky dveří. Automobil postavený na jednadvacetipalcových kolech se speciálním modrostříbrným lakem alubeam silver se totiž otevírá na dotyk.
Interiér vypadá velmi vzdušně a prostorně. Před řidičem je ohromná digitální obrazovka s délkou 24 palců (60 cm). A stejně jako u dveří, i uvnitř nenajdete mechanická tlačítka. Všechno je dotykové. Dokonce i ovládání na volantu je pomocí dvou malých OLED displejů.
Vůz má první systém, který je vytvořený ve spolupráci s Nokií, do jejíž divize HERE vložil peníze. Auto tak dokáže nabízet trasy tak, aby byl dojezd na baterii co největší nebo dokázal dojet co nejrychleji i s objížďkou do cíle.
Generation EQ má pod kapotou dva elektromotory s kombinovaným výkonem 300 kW (402 k) a točivým momentem 700 Nm. Na stovku auto zrychlí za méně než pět sekund. Akumulátory jsou samozřejmě umístěny v podlaze a dokážou auto hnát na dráze dlouhé až 500 km. Pomocí rychlonabíječky s příkonem 300 kW pak nateče do akumulátorů za pouhých pět minut tolik energie, že dojede dalších 100 km.
Uvidíme, jestli se Generation EQ nestane skutečností třeba v roce 2020, kdy budou přísnější emisní limity.