Článek
Předchozí model je na trhu od roku 2011, přišel tedy čas na omlazení. To je z hlediska vnějšího designu spíše kosmetické, avšak viditelné na první pohled. Všimněte si, že kapota, nárazník a světlomety (nyní s led technologií) jsou odlišné. Střecha může být nově zavírána/otevírána do rychlosti 40 km/h.
Interiér dostal nový středový displej. Rovněž přibyly prvky bezpečnostní výbavy (radarový tempomat, samočinné brždění). Novinkou je i systém Active Body Control, který kromě snižování světlé výšky při rychlé jízdě umožňuje „naklápění” do zatáček. Systém má pětici senzorů na všech čtyřech kolech a výše zmíněné „naklápění” funguje v rychlostech 5 - 180 km/h.
Sportovní roadster dostal novou devítistupňovou automatickou převodovku, současné provedení využívalo sedmistupňovou převodovku, která zůstane vyhrazena pro AMG provedení. Modelová řada nyní zahrnuje SL 400 s vidlicovým šestiválcem a o 35 koní vyšším výkonem; nyní 270 kW (367 k) a 500 Nm točivého momentu. Varianta SL 500 se nabízí s osmiválcovým motorem a výkonem 335 kW (455 k) a 700 Nm točivého momentu.
Dvanáctiválec naštěstí zůstal
Známe už i specifikace vrcholné varianty AMG. Opět budou k dispozici dvě motorizace - přeplňovaný osmiválec a šestilitrový V12. Slabší z obou motorů má 430 kW (585 k) a 900 Nm, dvanáctiválec pak bere dech parametry 436 kW (630 koní) a 1000 (!) Nm točivého momentu.
Nejvýkonnější verze SL 65 AMG zvládne zrychlení na 100 km/h za rovné čtyři sekundy a nejvyšší rychlost „utne” elektronický omezovač při 250 km/h - stejně jako u všech dalších tří verzí. Na přání jej lze posunout na 300 km/h.
Cena nového modelu zatím nebyla stanovena, současné SL v Česku nové koupíte od 2,5 miliónu korun. Vrcholné provedení s dvanáctiválcem pak přijde na - ne zrovna lidových - 6,2 miliónu korun.