Článek
Několik týdnů po představení sedanu přichází automobilka i s tzv. T-modelem třídy E, označeným S214 - s kombíkem. Oproti minulé generaci narostl o 4 mm na délku, o 28 mm na šířku a o 22 mm na rozvoru, což bude znamenat větší prostor v interiéru.
To nejdůležitější je ovšem za zadními sedačkami - zavazadelník. Ten pojme 615 litrů nákladu, o 25 méně než u předchozí generace. Při sklopení sedaček se naopak prostor nepatrně zvětšil - o 10 litrů na celkových 1830.
Zavazadelník plug-in hybridní varianty má 460 litrů základního objemu, o 20 litrů méně než dříve, a nově v něm není schod kvůli baterii. Objem po sklopení sedaček narostl o 15 litrů na 1675 l.
Nová třída E od Mercedesu je tu. Kombinuje tradici s digitalizací
Po designové stránce nejsou velké změny oproti sedanu patrné, alespoň co se týče detailů či třeba světelného podpisu. Samozřejmostí je přidání dalšího páru oken za C-sloupky a podobných novinek souvisejících s přetavením sedanu v kombi. Okna vytváří dojem siluety čtyřdveřového shooting brake, snad aby trochu suplovala „kombíkové“ CLS, které novou generaci nedostane.
Ve standardní výbavě bude vzduchové odpružení na zadní nápravě, které zajistí vyrovnání vozu při plném zatížení či třeba připojení přívěsu. Ten může vážit až 2,1 tuny. Plně vzduchové odpružení bude k mání za příplatek.
Za zmínku stojí kromě příplatkového MBUX Superscreen, tedy panelu displejů po celé palubní desce, také třeba systém automatického nastavování směru předních výdechů ventilace v závislosti na zvoleném „scénáři“ klimatizace. Funguje to na základě uživatelských profilů či také pro každé sedadlo zvlášť a pro případ potřeby zůstává i možnost manuálního nastavování.
Vůz nabídne i funkci „vizualizace hudby“ pomocí ambientního osvětlení interiéru, hry v obrazovce infotainmentu nebo digitální klíč, tedy možnost použít smartphone jako přístupový modul k vozidlu. Také tu je samočinné parkování s řidičem na palubě či zcela samočinné, ovládané prostřednictvím aplikace ve smartphonu. A konečně v místech, kde to umožňuje technologie a zákony, také samočinné parkování v garážích, kdy posádka vystoupí u vchodu a auto samo najde volné parkovací místo a zaparkuje.
Pod kapotou budou zprvu k mání dvoulitrové čtyřválce s mild hybridním systémem, které nabídnou 204 koní v zážehové verzi E 200 a 197 koní ve vznětové verzi E 220 d.
Jako plug-in hybrid bude sloužit verze E 300 e, která spojí 204k zážehový čtyřválec se 129k elektromotorem pro celkový výkon 312 koní. Zrychlení na stovku má být za 6,5 sekundy a vůz díky 25,4kWh baterii má zvládnout elektrický dojezd 100 km na jedno nabití podle měřicí metodiky WLTP.
Další varianty konvenčních i plug-in hybridních pohonů se v nabídce mají objevit později. Spuštění prodejů v Evropě a první dodávky jsou v plánu na podzim letošního roku.