Hlavní obsah

Mercedes-Benz třídy C přijíždí ve verzi All-Terrain

Kombi třídy C dostalo o pořádný kus vyšší podvozek, lepší světla a dva terénní jízdní režimy – a taky název All-Terrain, jak Mercedes-Benz označuje své přizvednuté kombíky. Pod kapotou jsou prozatím dva dvoulitrové čtyřválce.

Mercedes-Benz třídy C All-TerrainVideo: Mercedes-Benz

Článek

Mercedes-Benz třídy C ve verzi All-Terrain, kterou automobilka odhalila online a doveze ji na mnichovský autosalon v září, je nejnovějším zástupcem kategorie „nakopnutých kombíků“. Tedy aut, která spojují prostornost a praktičnost kombíku s vyšším podvozkem SUV a jejich schopnostmi jízdy v terénu, byť lehčím.

Nový Mercedes třídy C přijíždí inspirován špičkovou třídou S

AutoMoto

All-Terrain se odhalil několik měsíců po zbytku třídy C, která bude mít pod kapotou výhradně řadové čtyřválce. To stejné tedy můžeme očekávat i od něj, ovšem vždy ve spojení s pohonem všech kol. Rozdíly jsou jinde – v podvozku zvýšeném o 40 mm na 1575 mm, oplastování blatníků či spodní ochraně nárazníku na obou koncích auta.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy C All-Terrain

Po designové stránce stojí za zmínku odlišný design masky chladiče a nová kola o průměrech 17–19 palců. All-Terrain vychází z verze Avantgarde, takže na vnějšku jsou také detaily z leštěného hliníku a v lesklém černém provedení. K mání je i paket Night, který počet černých detailů zvýší.

Zmíněné zvýšení podvozku není jedinou úpravou techniky. Přední náprava dostala masivnější těhlice a světlomety, pokud zákazník zvolí paket adaptivních světlometů Digital Light, jsou vybaveny trojicemi silných LEDek, které nasvěcují široké okolí přídě vozu pro co nejlepší rozhled při jízdě mimo asfalt ve tmě.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy C All-Terrain

Tato světla se zapnou při aktivaci jízdního režimu Offroad nebo Offroad+. Oba jsou určeny na nezpevněný povrch a odpovídajícím způsobem upraví chování motoru, převodovky, řízení, stabilizačního systému i čtyřkolky; o úplném uzamčení některého z diferenciálů se ale tisková zpráva nezmiňuje. Režim Offroad+ obsahuje i asistenta pro sjíždění prudkých kopců a je určen do náročnějšího terénu.

Mercedes-AMG třídy C má pořádně přibrat navzdory menšímu motoru

AutoMoto

Pohon všech kol 4Matic ve zde použité variantě neumí zcela uzamknout středový diferenciál, na přední nápravu dokáže poslat nanejvýš 45 % síly. V terénu má řidiči pomoci i speciální zobrazení na centrálním displeji, které ukáže náklon auta, úhel natočení volantu, souřadnice a kompas.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy C All-Terrain

Zavazadelník se 490 litry standardního a 1510 litry maximálního objemu k premiantům třídy asi patřit nebude, ale nabízí už v základní výbavě elektrické páté dveře. Příplatkem je částečně elektricky výklopné tažné zařízení. Pojí se s ním i speciální režim ESP pro jízdu s přívěsem a několik jízdních asistentů, z nichž jeden zvládne zacouvat s přívěsem zcela sám až do úhlu 90°. Limit hmotnosti přívěsu je 1800 kg.

Pod kapotou je na výběr ze dvou motorů. Prvním je dvoulitrový benzínový čtyřválec s integrovaným startér-generátorem, druhým je stejně velký „nafťák“, který ke startér-generátoru přidává ještě 48V elektrosoustavu. Výkony ani spotřebu Mercedes zatím neodhalil. Stejně tak zatím není známo, kdy a v jakých cenách vstoupí třída C All-Terrain do prodeje.

Související články

Výběr článků

Načítám