Článek
Mercedes-Benz třídy C ve verzi All-Terrain, kterou automobilka odhalila online a doveze ji na mnichovský autosalon v září, je nejnovějším zástupcem kategorie „nakopnutých kombíků“. Tedy aut, která spojují prostornost a praktičnost kombíku s vyšším podvozkem SUV a jejich schopnostmi jízdy v terénu, byť lehčím.
Nový Mercedes třídy C přijíždí inspirován špičkovou třídou S
All-Terrain se odhalil několik měsíců po zbytku třídy C, která bude mít pod kapotou výhradně řadové čtyřválce. To stejné tedy můžeme očekávat i od něj, ovšem vždy ve spojení s pohonem všech kol. Rozdíly jsou jinde – v podvozku zvýšeném o 40 mm na 1575 mm, oplastování blatníků či spodní ochraně nárazníku na obou koncích auta.
Po designové stránce stojí za zmínku odlišný design masky chladiče a nová kola o průměrech 17–19 palců. All-Terrain vychází z verze Avantgarde, takže na vnějšku jsou také detaily z leštěného hliníku a v lesklém černém provedení. K mání je i paket Night, který počet černých detailů zvýší.
Zmíněné zvýšení podvozku není jedinou úpravou techniky. Přední náprava dostala masivnější těhlice a světlomety, pokud zákazník zvolí paket adaptivních světlometů Digital Light, jsou vybaveny trojicemi silných LEDek, které nasvěcují široké okolí přídě vozu pro co nejlepší rozhled při jízdě mimo asfalt ve tmě.
Tato světla se zapnou při aktivaci jízdního režimu Offroad nebo Offroad+. Oba jsou určeny na nezpevněný povrch a odpovídajícím způsobem upraví chování motoru, převodovky, řízení, stabilizačního systému i čtyřkolky; o úplném uzamčení některého z diferenciálů se ale tisková zpráva nezmiňuje. Režim Offroad+ obsahuje i asistenta pro sjíždění prudkých kopců a je určen do náročnějšího terénu.
Mercedes-AMG třídy C má pořádně přibrat navzdory menšímu motoru
Pohon všech kol 4Matic ve zde použité variantě neumí zcela uzamknout středový diferenciál, na přední nápravu dokáže poslat nanejvýš 45 % síly. V terénu má řidiči pomoci i speciální zobrazení na centrálním displeji, které ukáže náklon auta, úhel natočení volantu, souřadnice a kompas.
Zavazadelník se 490 litry standardního a 1510 litry maximálního objemu k premiantům třídy asi patřit nebude, ale nabízí už v základní výbavě elektrické páté dveře. Příplatkem je částečně elektricky výklopné tažné zařízení. Pojí se s ním i speciální režim ESP pro jízdu s přívěsem a několik jízdních asistentů, z nichž jeden zvládne zacouvat s přívěsem zcela sám až do úhlu 90°. Limit hmotnosti přívěsu je 1800 kg.
Pod kapotou je na výběr ze dvou motorů. Prvním je dvoulitrový benzínový čtyřválec s integrovaným startér-generátorem, druhým je stejně velký „nafťák“, který ke startér-generátoru přidává ještě 48V elektrosoustavu. Výkony ani spotřebu Mercedes zatím neodhalil. Stejně tak zatím není známo, kdy a v jakých cenách vstoupí třída C All-Terrain do prodeje.