Článek
Základem je klasické SLR, které nebylo potřeba ani moc upravovat. Je zkonstruován systémem monocoque, tedy velmi podobně jako Formule 1. Z uhlíkového kompozitu je vytvořena střední extrémně tuhá část, na kterou jsou pak přidělány ostatní komponenty. Změna se tak dotkla pouze vyztužení vozu proti kroucení.
Dlouho však trvalo, než byl vůz připraven k výrobě. Důvodem byla aerodynamika, která musela být naprosto perfektní. Těžko by se zákazníci smířili s automobilem, kde by jim vítr utrhl hlavy ve 130 km/h. Mercedes nyní po mnohých testech zaručuje, že ani ve dvoustovce se nebude posádka vozu cítit nepohodlně. Pokud už ale bude větru moc, může být natažena plátěná střecha. Ta je poloautomatická - pojistky jsou klasicky mechanické, sklápění pak zajišťují elektromotory.
:. SLR se staženou (vlevo) nebo nataženou střechou (vpravo). (Foto: Mercedes-Benz. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti)
Automobil má svůj klasický agregát - vidlicový osmiválec s přeplňováním, který vykazuje maximální výkon 460 kW a točivý moment 760 N.m. Vůz ve verzi Roadster zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Maximální rychlost vozu však výrobce nezveřejnil. Pro připomenutí tedy alespoň oprášíme maximálku u kupé - 332 km/h.
Automobil se bude vyrábět tradičně v továrně McLaren Formula ve Wokingu a první vozy by měly být k dispozici v září tohoto roku.