Hlavní obsah

Mercedes-Benz si zachová velké motory včetně dvanáctiválce

3:19
3:19

Poslechněte si tento článek

Motory V8 i V12 pod kapotou mercedesů zatím zůstávají. Ten největší nebude všude, nová generace osmiválce ale přijde i do EU.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Maybach S 680 4Matic (ilustrační foto)

Článek

Mercedes-Benz na své výroční konferenci o výsledcích představil plány, jak se stát „štíhlejší, rychlejší a silnější“ společností. Zahrnuje to plánování elektrických verzí modelů třídy C, GLC a třídy E, stejně jako „významnou modernizaci“ třídy S. Pro fanoušky objemných motorů je však důležité něco jiného - automobilka si zachová osmiválec i dvanáctiválec.

Dvakrát přeplňovaný šestilitrový motor V12, který dnes pohání třídu S ve verzi Maybach a Guard, bude nadále k dispozici jen na „vybraných trzích“, pravděpodobně tedy v oblastech s méně přísnými emisními předpisy. Samostatně pak AMG dodává motor V12 společnosti Pagani pro její hypersport Utopia.

Dobrou zprávou je, že Mercedes-Benz zachová i motor V8. AMG vyvíjí „novou generaci high-tech elektrifikovaného V8“ pro budoucí modely postavené na vlastní platformě AMG.EA. Z oznámení vyplývá, že nová architektura bude podporovat i spalovací motory, a nebude tedy určena výhradně pro elektromobily. Nový či modernizovaný motor byl vyvinut tak, aby splňoval budoucí normy Euro 7, takže se na něj můžeme těšit i v EU.

Autem roku v ČR je Mercedes-Benz třídy G

AutoMoto

O osudu řadového šestiválce se sice nemluví, ale vzhledem k zachování větších motorů lze logicky předpokládat, že se Mercedes-Benz nevzdá ani třílitrové jednotky. V menších autech se připravuje „high-tech čtyřválec elektrifikovaný 48 volty“. Debutuje příští měsíc v novém CLA, kde bude malý 1,5litrový motor spojen s osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mercedes-Benz tento menší motor vyvinul, ale vyrábět se bude ve spolupráci „s partnerem v Číně“.

Mercedes-Benz předpokládá, že plug-in hybridy a elektromobily budou do roku 2027 tvořit pouze 30 % celkových prodejů. Zbývajících 70 % budou tvořit vozy se spalovacími motory, ovšem mnohé s 48V technologií. Firma přitom původně chtěla už v roce 2030 přejít na čistě elektrický pohon „tam, kde to tržní podmínky dovolí“.

Mercedes-Benz je jedinou značkou z německého luxusního tria, která si zachovala dvanáctiválcový motor ve svém portfoliu. BMW ukončilo výrobu verze M760Li v roce 2022 s předchozí generací řady 7 limitovanou edicí Final Edition exkluzivně pro Spojené státy. Motor vyrábí už „jen“ pro Rolls-Royce a vrchol současné řady 7 je elektrická i7 M70. U Audi motor W12 skončil s předchozí generací modelu A8 v roce 2017.

Výrobu dvanáctiválcových motorů Ferrari zastaví jedině zákony

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám