Hlavní obsah

Mercedes-Benz se nechce vzdát osmiválce. Když bude poptávka, vyrábět se bude dál

Německý Mercedes-Benz chce do konce roku 2030 přejít pouze na elektrická auta, ovšem s poněkud významnou výjimkou - jen v segmentech, kde to „tržní podmínky dovolí“. Ve hře tak stále zůstává i osmiválec.

Foto: Mercedes-Benz

Čtyřlitrový osmiválec M177 značky Mercedes-AMG, který v současnosti pracuje pod kapotou spousty mercedesů.

Článek

Z úst vedení německé automobilky Mercedes-Benz v roce 2021 jasně zaznělo, že společnost od roku 2030 přejde výhradně na výrobu aut s elektrickým pohonem. Má to ale jeden zásadní háček. V dodatku totiž také stálo, že se tak stane pouze, pokud to dovolí „tržní podmínky“ a další okolnosti.

V souvislosti s tím se teď o budoucnosti automobilky v rozhovoru pro australský web CarSales rozpovídal viceprezident automobilky pro vývoj Joerg Bartels. Uvedl, že na trhu přetrvá třeba motor V8. Vše má záležet na vývoji emisních norem a tomu, jak je budou plnit jiné mercedesy.

Mercedes-AMG C 63 má mít 679 koní navzdory pouhému čtyřválci pod kapotou

AutoMoto

„Ve výsledku je třeba splnit naši celkovou strategii s CO2 a ta je jasná - koncem 30. let chceme být uhlíkově neutrální. (…) Pokud v některých regionech stále existuje poptávka po našich motorech V8, proč bychom je měli přestat vyrábět? Pokud naše značka bude plnit emisní limity, nemáme k tomu důvod,“ uvedl.

Bartels je navíc přesvědčen, že inženýři, která pro něj pracují, dokážou i budoucí spalovací motory připravit na přísnější emisní normu Euro 7.

Motor V8 by v budoucnu měla, stejně jako tomu je teď, využívat hlavně sportovní divize Mercedes-AMG. Třída C však ve své vrcholné verzi osmiválec nedostala a spekuluje se o tom, že v příští generaci o něj přijde i vrcholná třída E.

Související články

Výběr článků

Načítám