Článek
Jen sedmdesát kilogramů navíc u každého z vozů není při tak velkých výkonech, které motory nabízí téměř znát. Nejslabší čtyřkolkou je totiž S 320 CDI se 173 kW při 3600 ot./min a točivým momentem 540 N.m při 1600 ot./min.
No uznejte sami, že váha jednoho cestujícího navíc je v tomto případě jen marginálním problémem. Systém 4MATIC, který přenese 55 % točivého momentu na zadní nápravu je však také v zážehových verzích. S 450 disponuje výkonem 250 kW a točivým momentem 460 N.m při 2700 ot./min. Vrcholný model je S 500 s vidlicovým osmiválcem a výkonem 285 kW.
Porovnání parametrů modelů s pohonem zadní nápravy nebo 4Matic | |||
S 450 | S 500 | S 320 CDI | |
Výkon (kW) | 250 | 285 | 173 |
Točivý moment (N.m) | 460 | 530 | 540 |
Max. rychlost (km/h) | 250 | 250 | 250 |
Max. rychlost (km/h) | 250 | 250 | 245 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 5,9 | 5,4 | 7,5 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 5,9 | 5,4 | 7,8 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 11,2 | 11,7 | 8,3 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 11,6 | 12,1 | 8,7 |
*podbarvená políčka jsou určena pro modely 4MATIC
Cena turbodieselové varianty zatím v česku stanovena není, ale zážehové verze stojí 2 492 000 Kč (S 450 4MATIC) resp. 2 867 000 Kč (S 500 4MATIC).