Článek
Mercedes-Benz se chce stát světově nejhodnotnějším výrobcem v prémiovém segmentu a proto přepracovává své portfolio. Jinými slovy, nedávno naznačené informace o chystaných škrtech v nejnižších patrech nabídky automobilka potvrdila. Plánuje snížit počet kompaktních vozů ve své nabídce ze sedmi na čtyři.
Přepracování portfolia bude mít podobu zavedení tří kategorií - Entry Luxury, Core Luxury a Top-End Luxury. Plán uvažuje směrovat více než 75 % investic do větších a dražších aut.
Automobilka při nedostatku čipů upřednostňovala luxusnější modely s větší marží a zjistila, že to je cesta, jak být ziskovější a hodnotnější. Navzdory poklesu prodejů levnějších aut zůstávala ziskovost na vysoké úrovni.
Nové nejdražší auto všech dob je závodní Mercedes-Benz z roku 1955
Které modely konkrétně mají své dny sečteny, však není známo. Oněch sedm malých aut je třída A hatchback a sedan, třída B, třída CLA sedan a shooting brake a crossovery GLA a GLB.
Ve vstupní kategorii Entry Luxury se však objeví nový elektromobil, a to první model na nově vyvíjené platformě MMA. Má přijít v roce 2024 a má také představit nový operační systém, nazvaný jednoduše MB.OS. Ten je součástí strategie na zlepšování technologické úrovně mercedesů.
Mercedes poutá na nové GLC
Kategorie Core Luxury bude zahrnovat třídy C a E a jejich odvozené verze. Třída E má dostat novou generaci v roce 2023 a má se přiblížit elektromobilům EQE a EQE SUV.
A konečně, kategorie Top-End Luxury bude zahrnovat modely AMG a Maybach, a také třídy S, G a GLS. Této kategorii mají do roku 2026 stoupnout prodeje o 60 % ve srovnání s rokem 2019. Automobilka zde má za cíl dosáhnout operativní marže zhruba 14 %.
Právě sem zamíří superluxusní Mercedes-Maybach SL, který automobilka také oznámila. Jeho konkurentem má být Bentley Continental GT.
Šéfdesignér značky sdílel první obrázek na Instagramu a uvedl, že je určen zákazníkům, kteří „touží po sofistikovaném zážitku z řízení a designu“.