Článek
Placatá oranžová karoserie a široký nos s oválnou maskou a kruhovými světlomety - pro fanouška značky Mercedes-Benz to nemůže být nic jiného než koncept C111/II z roku 1970. Ovšem, až dosud - automobilka představila stroj, který tyto designové prvky splňuje, ovšem je ryze moderním supersportem. Nebo alespoň jeho konceptem.
Stroj s názvem Vision One-Eleven se inspiroval u celé řady konceptů C111, třebaže druhý z nich připomíná nejvíc. Na rozdíl od něj však nemá čtyřrotorový Wankelův rotační motor, nýbrž dva elektromotory s axiálním tokem.
Není to jen technologický výstřelek, automobilka uvádí, že s britskou firmou Yasa spolupracuje na uvedení podobných motorů do příští generace svých silničních elektrických aut. Elektromotory čerpají energii z baterií, které pomohl vyvíjet stuttgartský tým formule 1 a které mají novou, ovšem nespecifikovanou chemii článků.
Prohlédli jsme si novinky od Mercedesu: novou třídu E, elektrické EQE SUV i historický závoďák
Zmíněná oválná maska se na one-elevenu objevuje na přídi i zádi a slouží coby osvětlení vozu. Něco podobného, rovněž z individuálních diod, je také v kabině napříč celou palubní deskou a slouží jako přístrojový štít. Kromě toho tu je samozřejmě i klasický displej uprostřed.
Řidič má ovšem k dispozici kromě displejů ještě headset pro rozšířenou realitu, který spolupracuje s kamerami vozu. Umožňuje mu tedy např. vidět „skrz“ A-sloupky, v podstatě celý vůz je uživatelským rozhraním.
Zvenčí koncept odkazuje na C111/II kromě barvy a tvarů také dvěma trojicemi žaber v předních rozích vozu nebo černými panely na kapotě, které vypadají jako výdechy horkého vzduchu.
Za zmínku stojí také prahy, přední lízátko a zadní difuzor, které jsou černé a mají podle automobilky vyvolávat dojem, že je auto spojené se silnicí, po které jede.
Zatímco technika se možná dostane do výroby, supersport jako celek pravděpodobně nikoliv. Nevylučujme to ale příliš rychle, přeci jen za pár let jistě přijde čas na nástupce AMG One.