Článek
Elektromotor má nejvyšší výkon 100 kW/136 k a maximální točivý moment 290 Nm. Jeho bezemisní pohon se spokojí v přepočtu s pouhými 3,3 litru paliva (naftový ekvivalent) na 100 kilometrů ujetých v podmínkách daných evropským jízdním cyklem. Dojezd činí cca 400 kilometrů; tankování zabere údajně jenom kolem tří minut.
Principem systému palivových článků je reakce ve vzduchu obsaženém kyslíku s vodíkem uloženým na palubě vozu pod tlakem 700 bar. Výsledkem této reakce je elektrický proud pro elektromotor a vodní pára. Dokonce i při teplotách -25°C disponuje systém palivových článků Mercedesu třídy B F-CELL údajně “velmi dobrými” startovacími schopnostmi. Při porovnání s modelem třídy A F-CELL představeným v roce 2004, je nový systém výrazně přepracován.
Pro potřeby navýšení výkonu při předjíždění a pro využití energie vozu při brzdění je k dispozici obdobně jako u hybridu se spalovacím motorem litium-ionový akumulátor o výkonu 35 kW a s kapacitou 1,4 kWh.
Pohon | Elektromotor s palivovými články |
---|---|
Výkon (kW/k) | 100/136 |
Točivý moment (Nm) | 290 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 |
Spotřeba | 3,3 l (ekvivalent nafty) |
CO2 (g/km min.-max.) | 0,0 |
Dojezd (km) podle evrop. cyklu | 385 |
Výkon li-ion akumul (kapacita) | 35 kW (1,4 kWh) |
Studený start: | do -25 st. Celsia |