Článek
Je tomu pár týdnů, co automobilka Mercedes-Benz stanovila s konceptem Vision EQXX rekord v dojezdu elektromobilu na jedno nabití na reálných silnicích. Měl hodnotu 1008 km a na trase byly Alpy, takže už tehdy bylo jasné, že na poněkud placatější cestě by mohl vůz dojet ještě dál.
Tak se i 21. až 22. června stalo, a to na trase z německého Stuttgartu do britského Silverstone. Řidič s ním nejel celou dobu jen po dálnici, kousek za Stuttgartem musel objet uzavírku. Také byl na trase Lamanšský průliv, který vůz překonal Eurotunnelem.
Když dorazil do cíle v Silverstonu, za jeho volant sedl pilot formule E Nyck de Vries, který ještě před vybitím baterie zvládl 11 kol na slavné britské trati.

Mercedes-Benz Vision EQXX při rekordní jízdě ze Stuttgartu do Silverstonu
Celkem vůz najel 1202 km za 14 hodin a 30 minut čistého času jízdy, spotřeboval průměrně 8,3 kWh na 100 km a nejvýše jel svou elektronicky omezenou maximálkou 140 km/h. Průměrná rychlost byla 83 km/h, takže můžeme říci, že na dálnicích EQXX brzdou provozu patrně nebylo.
Automobilka Mercedes-Benz v tiskové zprávě uvádí, že klimatizace běžela jen osm hodin z oněch čtrnácti a půl, přičemž teploty při cestě dosahovaly 30 °C. Zdali je to ukázka teplotní efektivity systémů vozu, nebo přiznání, že řidiči bylo vedro, aby dojel co nejdál, a tedy 1202 km není dojezd z úplně reálného světa, však není jasné.

Mercedes-Benz Vision EQXX při rekordní jízdě ze Stuttgartu do Silverstonu