Hlavní obsah

Mercedes-Benz E kombi je prostě ohromný

Mercedes-Benz představil novou generaci kombi pro řadu E. Podívejte se tedy, co nabídne auto zákazníkům. Především největší zavazadlový prostor ve třídě (zase) a sedm sedadel (nově).

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E kombi

Článek

Auto je to veskrze ohromné. Ohromné na pohled zvenčí i zevnitř. Ale už designéři odhalili, že zákazníci, kteří si E kombi kupují, nechtějí vypadat jako stěhováci, ale spíš jako manažeři, kteří mají rádi prostor. A tak je auto trochu distingovanější, elegantnější a sportovnější než jakákoli generace dosud představená. Jen se podívejte na zadní světla, která jsou delší a užší než u sedanu. Skvěle odlehčují záď. Stejně tak i linie střechy se proti minulé generaci sklání rychleji.

Mercedes-Benz E KombiVideo: Mercedes-Benz

Ovšem to neznamená, že by v kufru bylo málo místa. Naopak. V základní konfiguraci má ohromujících 670 litrů. Ještě víc ohromující je to, že Mercedes upozornil na jednu drobnost – díky ohromnému víku, které neomezuje vstup, a rozměrům mezi podběhy se do kufru vejde i europaleta. Ne, že by ji tam někdo dával, ale kdo někdy viděl dodávku, jak se do ní taková paleta dostává, ten musí smeknout klobouk.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E kombi

Při složených sedadlech ve druhé řadě vznikne nákladový prostor o objemu 1820 l, což je o „dramatických“ 35 l méně než dosud. Pokud shrneme všechny výše uvedené hodnoty a porovnáme je s konkurencí, vyjde nám, že „éčko“ je opět největším kombíkem ve své třídě. Ovšem pojďme se podívat na další zvláštnost auta. Od konce roku totiž v nabídce příplatkové výbavy přibude možnost mít sklopnou třetí řadu sedadel v kufru.

Luxus jako nikdy

Auto samozřejmě kopíruje svého sourozence s karoserií sedan jak do techniky, tak i luxusu. Začneme třeba tím komfortem. I tady může být přístrojovka oblepená dvěma velkými displeji o úhlopříčkách 12,3 palce vedle sebe.

V nabídce budou všechny verze výbavy, včetně AMG paketů, bezpečnostní výbava zahrne všechno myslitelné, včetně adaptivního tempomatu s automatickým udržováním vozu v jízdním pruhu apod. Bude k dispozici i Remote Parking Drive, tedy různé druhy parkovacího systému, kde můžete i ovládat auto pomocí ovladače zvenku.

Proti sedanu ale bude mít kombi jednu zvláštnost. Pružení Airmatic získá systém automatické nivelace, tedy stálé světlé výšky i při různém zatížení a s možností přikleknutí pro pohodlnější nakládku.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E kombi

Pokud se ptáte po motorizacích, tak samozřejmostí jsou ty agregáty, které už dnes pracují v sedanu. Z nafťáků to budou verze E 200d (110 kW), E 220d (143 kW) a šestiválec E 350d (190 kW), a u benzínů E 200 (135 kW), E 250 (155 kW), E 400 (245 kW) a AMG E 43 (295). Později dojde i na AMG E 63.

Ceník zatím není zveřejněný a první auta budou k dispozici v říjnu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám