Hlavní obsah

Mercedes-Benz E All-Terrain: konečně zvýšené terénní kombi

Je to už neskutečně let, co přišly na trh třeba Volvo XC70, Audi Allroad quattro nebo Subaru Outback, tedy oplastované, zvýšené kombi s pohonem všech kol. A Mercedes pořád nic. Až nyní. První auto s touto charakteristikou se objeví až na letošním pařížském autosalonu.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E All-Terrain

Článek

Jmenuje se E All-Terrain a bude nabízen v jediné verzi E 220 d 4MATIC, což znamená, že pod kapotou bude přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dva litry s výkonem 143 kW a točivým momentem 400 Nm. Přes devítistupňovou automatickou převodovku se síla přenáší na všechna kola. Auto má zrychlení na stovku za osm sekund a maximální rychlost činí 232 km/h.

Mercedes-Benz E All-Terrain přijede na autosalon do PařížeVideo: Mercedes-Benz

Ale to není hlavní, co auto charakterizuje. Tím nejdůležitějším je jeho podvozek. Jde o standardní vzduchové pružení, které má ale upravené své nastavení, takže je o 15 mm zvýšené a dalších až 29 mm přidají nová kola a pneumatiky.

Celkově se tak světlá výška pohybuje od 121 do 156 mm. Ano, to není nijak moc, ale přece jen to není skutečné terénní auto. Je to auto určené na polní cesty a někam, kde se majitel nebude muset bát o svůj nárazník, který stojí nemalé peníze.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E All-Terrain

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E All-Terrain

A hlavně auto vypadá dobře. Starý dobrý trik s oplastováním karoserie plastovými lemy i tady funguje a navíc je vše podpořeno bohatými pochromovanými částmi, které jsou například dost podstatnou součástí předního nárazníku.

Interiér dostal navíc třeba hliníkové pedály s pryžovými došlapy nebo v režimu All Terrain, které upravuje hodnoty stabilizace a ABS, se zobrazuje na displeji i náklon nebo kompas.

Komu se auto zalíbilo, ten si musí počkat na ceník a prodeje až na jaro příštího roku, kdy se začnou auta dodávat.

Související témata:

Výběr článků

Načítám