Článek
Hodnocení bezpečnosti nových aut organizací Euro NCAP má přesná pravidla, která mají co nejlépe odpovídat reálnému světu, ale nehody, které se stávají na silnicích, jsou každá jiná. Mercedes-Benz se tedy rozhodl demonstrovat bezpečnost svých elektromobilů po svém – v testu, jehož parametry sám stanovil.
Poslal proti sobě elektrické modely EQA a EQS SUV tak, aby se srazily v rychlosti jízdy obou vozů 56 km/h a narazily do sebe levou polovinou přídě. Simuloval tak nehodu, kdy se srazí dvě protijedoucí auta na úzké venkovské silnici; rychlost stanovil s předpokladem, že oba řidiči před srážkou brzdili.
Relativní rychlost vozidel tedy byla 112 km/h, mnohem vyšší, než v jaké rychlosti se auta testují běžně, ať už v Evropě, či jinde na světě. Výsledky ukazují fotografie – obě auta jsou na odpis, ale to, co měly zcela zničené deformační zóny ochránit, tedy baterii v podlaze a posádku v kabině, je v pořádku.Všechny figuríny v autech hlásily nízkou pravděpodobnost vážného zranění.
„Bezpečnost je součástí DNA Mercedesu-Benz a jedním z našich nejdůležitějších závazků všem účastníkům silničního provozu. Pro nás ochrana životů lidí není otázkou toho, jaký má auto pohon,“ komentoval test Markus Schäfer, technický ředitel Mercedesu-Benz.