Článek
Po stylovém kupé představuje Mercedes-AMG také otevřenou verzi modelu, označovanou CLE 53 4Matic+ Cabriolet. Pod kapotou čtyřmístného kabrioletu opět pracuje zážehový 3,0litrový řadový šestiválec doplněný o mild-hybridní elektrifikaci, produkující nejvyšší výkon 330 kW (449 k) a 560 Nm (při Overboostu na 10 sekund až 600 Nm) točivého momentu.
Řadový šestiválec je doplněn 48V mild-hybridním systémem s generátorem o výkonu 17 kW (23 k) a točivým momentem až 205 Nm, který má pomáhat zvyšovat hospodárnost. Pohonné ústrojí je spojeno s automatickou převodovkou 9G Speedshift a systém 4Matic+ zajišťuje přenos výkonu na všechna kola.
Vůz je navíc vybaven podvozkem AMG Ride Control, systémem řízení AMG Parameter, výkonnými brzdami a také standardně systémem řízení zadní nápravy, který zvyšuje obratnost ve městě a stabilitu ve vyšších rychlostech.
Mercedes-Benz představuje stylový CLE kabriolet, pod kapotou má i šestiválec
Zrychlení z 0 na 100 km/h slibuje otevřené AMG za 4,4 sekundy, respektive 4,2 sekundy s volitelným paketem AMG Dynamic Plus. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, volitelně však může být posunuta až na 270 km/h.
Jak je u modelů řady AMG zvykem, vůz dostal sportovnější charakter, který vytváří agresivnější nárazníky, širší lemy podběhů a opomenout nelze ani čtyři koncovky výfuku. Kola jsou standardně 19“, volitelně však mohou mít i 20 palců. Volitelný je i AMG Styling paket s aerodynamickými doplňky či stylové Night a Carbon pakety.
Elektricky ovládaná látková střecha může mít černou, červenou nebo šedou barvu a ovládat ji lze až do rychlostí 60 km/h. Její pohyb trvá 20 sekund a po složení se velikost zavazadelníku zmenší ze standardních 385 litrů na 295 litrů.
Kabina známá již z kupé CEL 53 nabízí 12,3“ digitální přístrojový štít nebo 11,9“ infotainment. Zajímavostí je funkce naklápění displeje infotainmentu, díky čemuž by měly být minimalizovány odlesky po stažení střechy.
Další zajímavostí kabrioletu je elektronicky ovládaný deflektor větru Aircap, omezující turbulence v kabině, nebo systém foukání teplého či chladného vzduchu na krk Airscarf. Pohodlí také zvyšuje kožené čalounění se speciální povrchovou úpravou, díky čemuž by nemělo docházet k jeho přehřívání v létě.
Po stránce bezpečnosti nepřekvapí vyztužení karoserie typické pro většinu kabrioletů, nebo instalace systému ochrany posádky v případě převrácení, instalace dodatečných airbagů a zesílení rámu čelního skla.
Cenu ani termín uvedení vozu na trh automobilka prozatím nezveřejnila.