Článek
Že nový Mercedes-AMG třídy C bude mít poloviční motor oproti tomu předchozímu, se už nějakou dobu ví; ostatně, nové „céčko” bude jezdit výhradně se čtyřválci.
Ovšem ti, kteří se u nejostřejší verze AMG C63 těšili na snížení hmotnosti, mají smůlu. Pořádně přibere, alespoň dle informací britského magazínu Car, který se odkazuje na nejmenovaný, ale údajně dobře informovaný zdroj uvnitř automobilky.
Začněme názvem; už ten je podstatně mohutnější – podle magazínu to má být C63 AMG 4Matic+ EQ Power Sport. Hmotnost má narůst o zhruba čtvrt tuny na téměř rovné dvě; magazín bohužel nenabízí přesnější čísla.
Mercedes-Benz C63 AMG Bemutatkozott az új Mercedes C-osztály, amelyből az AMG változatot készítettem el először. #xtomidesign #mercedesbenz #c63 #amg #virtualtuninghungary
Posted by X-Tomi Design on Wednesday, 24 February 2021
Takto si nový Mercedes-AMG C63 představuje maďarský designér X-Tomi.
Jak je to možné, když je motor poloviční? Čtyřválec M139 je jen asi o 60 kg lehčí než V8 M177, neváží polovinu; hmotnost motoru nedělá počet válců, samozřejmě, a oba jsou přeplňované, což samo o sobě znamená poměrně dost techniky navíc oproti atmosférickému motoru, která se změnou pohonné jednotky nemizí.
Hlavně je však na vině hybridní ústrojí. Má mít 400V architekturu, nikoliv původně plánovaných 48 V, a baterie dohromady s elektromotorem má přidávat 250 kg. Výhoda oproti předchozí verzi tu přesto je – oněch 60 kg na motoru konstruktéři ušetřili nad přední nápravou a čtvrttuna baterií sídlí zejména u zadní nápravy, takže rozložení hmotnosti vozu je blízké ideálnímu poměru 50:50.
Nový Mercedes třídy C přijíždí inspirován špičkovou třídou S
Konkrétní technické detaily, zejména umístění elektromotoru, zatím nejsou známy. Britové ovšem hovoří o tom, že elektřina pohání zadní kola spolu se spalovacím motorem. Vůz však má mít ve standardu chytrý systém pohonu všech kol s režimem pro driftování.
Dvě stovky koní elektromotoru spolu s 426 koňmi spalovacího motoru mají dohromady dát 557 koní kombinovaného výkonu, což je o 47 koní víc oproti dosavadnímu osmiválci bez elektrické dopomoci. Točivý moment má stoupnout o stovku na 800 Nm. Zrychlení na stovku má být 3,5 sekundy a maximálka 291 km/h.
Proč bude mít Mercedes třídy C jen čtyřválce? Emise nejsou jediným důvodem
A konečně, spotřeba paliva v testu podle norem, tedy s nabitými bateriemi, má být rovné 3 litry na 100 km. Na „elektromobilní” registrační značku v Česku to tedy být nemusí.
Samozřejmě, tyto informace nelze považovat za ověřené a oficiální – Mercedes-AMG C63 se má odhalit až později v letošním roce.