Článek
Inspiraci po stránce vzhledu a aerodynamiky hledejme v závodních sériích GT3 a GT4. Přehlédnout nelze obrovské zadní „křídlo”, karbonové prahy nebo masku chladiče, kterou už snad lze nazvat i tlamou.
Mercedes-AMG zašel v modifikaci karoserie ještě dál, v předních blatnících jsou otvory a rovněž kapota má spoustu aerodynamických řešení, která rovněž prospívají odvětrávání motorového prostoru. Významně přepracovaná byla i podlaha, rovněž ve stylu závodního programu.
Zaváděcí vůz pro formuli 1 dostal duhovou úpravu
V interiéru se šetřilo kilogramy, tenčí je čelní okno, panely dveří i skořepinová sedadla jsou lehčí. Balíček AMG Track pak počítá s častým použitím na závodních okruzích. Přihodí totiž bezpečnostní titanovou klec, čtyřbodové pásy a dva hasicí přístroje.
Vůz dostal nastavitelný podvozek s adaptivními tlumiči, oproti výchozí variantě R je dále vyztužen. Karbon-keramické brzdy doplňují kovaná kola o 19, respektive 20 palcích vzadu. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO mají speciální směs přímo pro Black Series.
Pro Mercedes koronavirové alternativy nekončí, zahájil automatizovanou výrobu roušek
Že budou tyto úpravy potřeba, naznačuje motor. Čtyřlitrový, dvakrát přeplňovaný osmiválec byl významně přepracován, dostal i plochou klikovou hřídel. Značka hovoří o v podstatě zcela nové jednotce.
Má výkon 537 kilowattů, tedy 730 koňských sil. Už tak zběsilá vrcholná verze R přitom měla 430 kW. Točivý moment 800 newtonmetrů putuje přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na zadní kola.
Zrychlení z nuly na sto km/h je otázkou 3,2 sekundy, na 200 km/h jste pod 9 sekund. Maximální rychlost činí 325 km/h. Na trh novinka zamíří na začátku příštího roku za dosud neupřesněnou cenu.