Hlavní obsah

Mercedes-AMG E 63 přijde o osmiválec. Nahradí ho řadový šestiválec a elektromotor

Příští generace ostrého sedanu Mercedes-AMG E 63 údajně přijde o spalovací osmiválcový motor. Stejně jako u menší třídy C 63 jej má pod kapotou nahradit plug-in hybridní systém složený z řadového šestiválce a elektromotoru. Zatím nepotvrzenou informaci přináší web Autocar s odvoláním na své zdroje uvnitř automobilky.

Foto: Mercedes-Benz

Logo Mercedes-AMG

Článek

Oficiální podrobnosti sice zatím zůstávají tajemstvím, ale Autocar uvádí, že zdroj potvrdil použití třílitrového šestiválce s turbodmychadlem M256, který bude uložen podélně spolu s elektromotorem. Ten bude pohánět v kufru uložená baterie s kapacitou 4,8 kWh.

AMG se v případě tohoto modelu údajně bude pokoušet dosáhnout výkonu více než 700 koňských sil, což je poměrně proveditelné, protože menší C 63 s obdobným systémem produkuje 680 koňských sil. Mezigeneračně by se tak jednalo o obrovský posun ve výkonu, protože současná nejsilnější verze E63 S dovede z dvakrát přeplňovaného motoru V8 vytáhnout 612 koní.

Co se dalších specifikací týče, zdroj hovoří i o použití devítistupňové převodovky Speedshift MCT AMG nebo o tom, že vůz by měl mít sedm volitelných jízdních režimů včetně čistě elektrické jízdy. Cílem Mercedesu by pak mělo být i dosažení lepšího čísla ve zrychlení z 0 na 100 km/h. Současný model přitom drží skvělou hodnotu 3,4 sekundy, pokud je vybaven balíčkem „AMG Driver Package“.

Očekává se také, že nový plug-in hybrid od AMG nebude nijak „zeleným“ vozem. Mercedes zkrátka využije elektrifikovaný systém především ke zvýšení výkonu a rychlosti, a proto bude čistě elektrický dojezd velmi omezený.

Vrcholný Mercedes-AMG GT má být plug-in hybridem s obří silou

AutoMoto

Související články

Mercedes-AMG upravil C 63 S po vzoru F1

Mercedes-AMG oficiálně představil novou speciální verzi modelu C 63 S nazvanou „F1 Edition“. Auto by mělo vzdávat hold závodním vozům Mercedes, a to především...

Výběr článků

Načítám